شهریه‌های دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سایر مراکز آموزش عالی کشور  پایین‌تر است 

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان ضمن اعلام این خبر گفت: این برای نخستین بار است که بنا بر تصمیم سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی امکان کاهش شهریه تا 50 درصد در برخی رشته‌های مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون آزمون این دانشگاه فراهم‌شده است و به‌این‌ترتیب امروز شهریه پرداختی در بسیاری از رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه از شهریه سایر دانشگاه‌ها پایین‌تر آمده است.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی سیاهی افزود: فهرست و میزان کاهش در هر رشته تحصیلی تعیین و پس از تصویب هیات امنای استان و تایید سازمان مرکزی برای اجرا به واحدهای دانشگاهی استان ابلاغ‌شده است و ثبت‌نام سال جاری بر اساس میزان کاهش شهریه تعیین‌شده در هر رشته انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: کاهش شهریه در رشته‌های مختلف ثابت نبوده و بر اساس میزان دانشجو، امکانات و تجهیزات گروه آموزشی و همچنین شهریه رشته در سایر مراکز آموزشی بین 10 تا 50 درصد متغیر هست.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برخی از تغییرات شهریه در واحد سمنان را این‌گونه تشریح کرد: بر این اساس در استان سمنان نیز با تصمیم هیات امنای استان و تایید سازمان مرکزی دانشگاه شهریه رشته‌های فنی و مهندسی تا 50 درصد و در رشته‌های معماری داخلی، صنایع غذایی، مهندسی شیمی، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات، مهندسی مکانیک، و مهندسی صنایع 30 درصد، در رشته‌های علوم پایه به‌جز رشته شیمی گرایش شیمی دارویی 50 درصد، مجموعه رشته‌های مهندسی کشاورزی و علوم انسانی به‌جز رشته تربیت‌بدنی، مجموعه مدیریت، حقوق و حسابداری 50 درصد کاهش شهریه ثابت و متغیر داشته‌اند.

وی در رابطه با کاهش شهریه در رشته‌های تربیت‌بدنی، مجموعه مدیریت، حقوق و حسابداری نیز گفت: در رشته تربیت‌بدنی 35 درصد، در مجموعه رشته مدیریت 20 و در رشته حقوق و حسابداری 10 درصد کاهش در شهریه ثابت و متغیر لحاظ شده است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در خاتمه خاطرنشان کرد: میزان کاهش شهریه در رشته‌ها و مقاطع مختلف به شکلی برنامه‌ریزی‌شده است که هم‌اکنون دانشگاه آزاد اسلامی از کمترین میزان دریافتی شهریه در میان مراکز آموزش عالی کشور برخوردار است.

101

کد خبر: 681829

وب گردی

وب گردی