تخفیف های 100درصدی بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده 

قائم مقام شهرداری منطقه 11 تهران با توجه به تخفیف های 100درصدی بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده ؛ کاهش بهای ساختمان سازی و هزینه های آن را قابل توجه دانست.

به گزارش ایسکانیوز ،وحید محمدی با بیان این که رسیدگی به محله های کم برخوردار و محروم این منطقه در برنامه مدیریت شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ گفت: محله عباسی که از محله های قدیمی، پر جمعیت و کم برخوردار بخش مرکزی پایتخت است؛ با مشارکت شهروندان و تسهیلات تشویقی نوسازی بافت فرسوده هم اکنون نزدیک به 50 درصد آن نوسازی شده است.

محمدی افزود: بیش از 5هزار خانوار در محله عباسی زندگی می کنند که جمعیتی بالغ بر 16هزار نفر را تشکیل می دهند که به منظور ارائه خدمات مطلوب شهری ، رفاه شهروندان و ایمنی خانه ها در برابر زلزله و حوادث غیر مترقبه؛ لزوم نوسازی بافت فرسوده این محله حائز اهمیت است.

قائم مقام شهرداری منطقه 11 با اشاره به این که بیش از 2 هکتار از محله عباسی در بافت فرسوده قرار دارد؛ ادامه داد: در بافت فرسوده محله عباسی تاکنون بیش از 49 درصد نوسازی شده است که این میزان از ابتدای سال 95 تاکنون نیز افزایش قابل توجهی داشته است؛ به طوری که امسال 72 پروانه ساختمانی برای این محله صادر شده است.

به گفته محمدی محدوده منطقه 11 با دارا بودن بیش از 10 درصد بافت فرسوده شهر تهران نیاز به توجه ویژه سرمایه گذاران و فعالان این بخش دارد که در حال حاضر با ارائه بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده و تخفیف های 100 درصدی در هزینه های انشعاب آب، برق، گاز و فاضلاب، همچنین مجوزهای حفاری و اعطای تسهیلات ویژه؛ از توجیه اقتصادی بسیار مطلوبی نیز برخوردار است.

بر اساس این گزارش محله های آگاهی ، فروزش ،قلمستان و راه آهن فرسوده ترین محله های منطقه 11 هستند.

105105

کد خبر: 681879

وب گردی

وب گردی