اکثر واحدهای مسکونی روستایی در برابر حوادث آسیب پذیرند

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: حدود پنج میلیون و 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور وجود دارد که اکثر این واحدها در حوادث طبیعی آسیب پذیر هستند.

به گزارش ایسکانیوز، عزیزالله مهدیان درحاشیه آیین بهره برداری از چند واحد نوساز و مقاوم شده مسکن روستایی در شهرستان آبادان با بیان اینکه در زلزله و حوادث طبیعی بیشترین آسیب به مناطق روستایی وارد شده است، گفت: از ابتدای برنامه چهارم توسعه مقرر شد که سالانه 20 هزار واحد روستایی از سوی بنیاد مسکن نوسازی شود.
وی ادامه داد: از سال 84 تاکنون سالانه برنامه نوسازی 200 هزار واحد در کشور تحقق یافته که بیش از یک میلیون و 900 هزار واحد تکمیل و تحویل شده است.
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه هم اکنون نوسازی، بهسازی و مقاوم سازی 170 هزار واحد مسکن روستایی در دست اجرا است، گفت: این اقدامات با تسهیلات 50 میلیون ریالی و کارمزد 4 درصد آغاز شد که امسال این تسهیلات به 200 میلیون ریال و کارمزد پنج درصد رسیده است.
مهدیان اظهارکرد: به بیش از 120 هزار واحد مسکونی امسال تسهیلات 180 میلیون ریالی پرداخت شده است و 80 هزار واحد نیز از تسهیلات 200 میلیون ریالی بهره مند می شوند.
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین با بیان اینکه واحدهای روستایی مناطق مرزی از تسهیلات 200 میلیون ریالی بهره مند می شوند، افزود: در خرمشهر و آبادان حدود چهار هزار و 200 واحد وجود دارد که با تسهیلات 150 میلیون ریالی بوده و از این پس این تسهیلات به 200 میلیون ریال افزایش می یابد.
براساس این گزارش، یک هزار و 870 واحد مسکن مقاوم سازی شده ویژه محرومان با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، امروز چهارشنبه در روستاهای آبادان و خرمشهر به بهره برداری رسید.
این واحدهای مسکونی با حضور محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت بهره برداری شد.
پروژه های بهسازی روستایی از محل اعتبارات تفاهم نامه منعقد شده بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان منطقه آزاد اروند اجرایی شده است.
براساس تفاهم نامه سال 1394 ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، سازمان منطقه آزاد اروند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت چهار هزار واحد مسکن محرومان در روستاهای جنگ زده و تخریب شده از زمان جنگ تحمیلی در شهرستان های آبادان و خرمشهر را در دستور کار قرار دارند که یک هزار و 870 واحد آن امروز به بهره برداری رسید.
در این مراسم 960 واحد مسکونی در روستاهای آبادان و 910 واحد در روستاهای خرمشهر مورد بهره برداری قرار گرفت.

402/602

کد خبر: 681952

وب گردی

وب گردی