محصولات و تجهیزات پرورش ماهی در قفس بیمه می شود

رییس سازمان شیلات ایران از بیمه محصولات و تجهیزات پرورش ماهی در قفس در برابر حوادث طبیعی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز ازپایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر حسن صالحی در حاشیه دیدار وزرای کشاورزی ایران و شیلات نروژ افزود: برنامه بیمه محصولات و تجهیزات پرورش ماهی در قفس در دستور کار قرار گرفته و صندوق بیمه بر اساس دستور مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی موظف شده هم محصولات و هم تجهیزات قفس را بیمه کند.
وی اظهار داشت: هر یک از سرمایه گذاران در بخش پرورش ماهی در قفس می توانند درخواست خود را به صندوق بیمه ارایه دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: سایر بیمه های کشور مانند البرز ،ملت و ایران نیز برای بیمه کردن تجهیزات پرورش ماهی در قفس اعلام آمادگی کرده اند.
وی در مورد خسارات احتمالی ناشی از طوفان و امواج آب های ساحلی به قفس ماهیان گفت: تاکنون خسارتی از این بابت به قفس های ما در آب های ساحلی وارد نشده است.
صالحی ادامه داد: شرکت های خارجی نصب کننده قفس در مطالعاتی که انجام می دهند، مسایل مربوط به امواج را در نظر دارند و نوع قفس را بر اساس آن انتخاب و نصب می کنند.
وی اذعان داشت: نروژی ها در مناطق طوفانی، قفس های قوطه ور دارند که در مواقع طوفانی شدن دریا، به زیر آب کشیده می شوند ضمن آن که بیشتر قفس ها درآب های مناطقی که در فرورفتگی قرار دارند نصب شده و از این نظر کار آنها از ما آسانتر است.

402/602

کد خبر: 681959

وب گردی

وب گردی