تخلف رانندگی شرعا حرام است

آیت الله مکارم شیرازی با اعلام اینکه تخلف رانندگی شرعاً حرام است، گفت: مردم نسبت به نیروی انتظامی خوش بین هستند، مجاهدت های ماموران را می‌بینند و عملکردشان را رصد می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار فرمانده ناجا با وی، ضمن تبریک هفته ناجا، گفت : مردم نسبت به نیروی انتظامی خوش بین هستند، مجاهدت های ماموران را می بینند و عملکردشان را رصد می کنند، اما مشکلات به قدری زیاد است که اقدامات پلیس پاسخگو نیست.

او به موضوع امر به معروف و نهی از منکر و تشکیل گروه هایی در این رابطه در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: توصیه ما این است که نیروی انتظامی با این نیروهای عظیم آشنا شده و همکاری دوسویه با یکدیگر داشته باشند.

فضای مجازی عامل بسیاری از طلاق‌ها

مرجع تقلید شیعیان به فضای سایبری و مطمئن نبودن فیلترها اشاره کرد و گفت: بسیاری از طلاق ها به خاطر فضای مجازی رخ می دهد که باید آسیب ها و معضلات این فضا بررسی و راهکارهایی جهت حل آن ارائه شود البته این امر برعهده شما است که بایستی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این موضوع کار شود.

او با اشاره به موضوع حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن، گفت: تخلف رانندگی شرعاً حرام است باید موضوع کاهش حوادث رانندگی در اتاق های فکر و با حضور کارشناسان مربوطه آن بررسی شود.

دشمن می‌خواهد خرافات را وارد عزاداریها کند

مرجع تقلید شیعیان به ماه محرم و عزاداری سید و سرور سالار شهیدان، اشاره کرد و گفت: در ایام عزاداری، وظایف نیروی انتظامی بیشتر است؛ این عزاداری ها سرمایه بزرگی است که دشمن می خواهد با نفوذ در آن، خرافات را وارد کند بنابراین باید مراقبت شود.

سردار حسین اشتری نیز در این دیدار با اشاره به طرح موضوع عفاف و حجاب در شورای عالی فرهنگی، گفت: در این رابطه، ۲۶ دستگاه مسئولیت هایی را برعهده دارند؛ در مقوله عفاف و حجاب، ناجا تنها دستگاهی است که براساس وظایف قانونی و شرعی خود، فعالیت می کند و در این امر پیشتاز است.

او با بیان اینکه فضای قرآنی و دینی بر نیروی انتظامی حاکم است، گفت: در این خصوص، ۵۰ هزار نفر از کارکنان ناجا از یک تا ۳۰ جزء حافظ قرآن هستند.

سردار اشتری تاکید کرد: پلیس به اجرای طرح های امنیت اخلاقی و برخورد با هنجارشکنان اهتمام دارد.

703

کد خبر: 681999

وب گردی

وب گردی