جلد اول از «رخصت مرشد» منتشر شد/ قصه پهلوانان اردبیل در بازار

نخستین مجلد از مجموعه قصه‌های پهلوانی با عنوان «رخصت مرشد» به قلم خسرو آقایاری منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، نخستین مجلد از مجموعه نه جلدی «رخصت مرشد» به قلم خسرو آقایاری از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد. این مجموعه که با عنوان کلی قصه‌های پهلوانی در دست انتشار قرار دارد روایتی است از زندگی پهلوانان ایرانی در طول تاریخ.

خسرو آقایاری در این مجموعه کتاب در قالب یک پژوهش، به تفحص درباره زندگی پهلوانان ۹ استان ایران از جمله اردبیل، تهران، یزد، قم، تبریز، شیراز، کاشان، کرمانشاه و همدان پرداخته است و حاصل پژوهش خود را که روایتی است داستانی و مجزا درباره هر یک از پهلوانان این شهرها، در قالب یک مجموعه نه جلدی منتشر کرده است.

ویژگی قابل توجه این مجموعه کار پژوهشی مفصل و همچنین مصاحبه‌هایی است گه آقایاری برای معرفی پهلوانان با مریدان و بازماندگان حوادثی که هر یک از آنها در آن دخیل بوده‌اند انجام داده و در نوشتن روایت داستانی کتاب از آنها بهره برده است.

نخستین مجلد از این مجموعه که از سوی انتشارات کتاب نیستان در دست چاپ است با عنوان «روایت داستانی پهلوانان اردبیل» منتشر شده است.

در این کتاب خسرو آقایاری شرحی از پهلوانی‌های پهلوان بایرامعلی ذبیحی، عبدالحسین روح‌نواز، محمدحسین بهبودی، فرض‌علی دولتی، طرلان مرادی، ملا ابراهیم ناقلی، و جواد خان حاجی خواجه‌لو از پهلوانان اردبیل را روایت کرده است که به طور عمده به بررسی نقش آنها در مهمترین وقایع تاریخی زمانه آنها و نیز مروری مختصر بر زندگی آنها اشاره دارد.

خسرو آقایاری مولف این مجموعه از نویسندگان فعال در عرصه ادبیات کودک و نوجوان و مدت‌ها نیز به عنوان سردبیر نشریه کتاب ماه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت داشته است.

705

کد خبر: 682035

وب گردی

وب گردی