میرلوحی: باید در کنار هم تلاش کنیم تا اصلاح‌طلبان در انتخابات سال ‌آینده به پیروزی برسند

یک عضو شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان، گفت: اصلاح‌طلبان با چندصدایی در سال 84 انتخابات را باختند و در سال‌های 92 و 94 با همکاری و همدلی پیروز انتخابات شدند، بر این اساس به زودی مشکلات درون جناح اصلاحات برطرف خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز محمود میرلوحی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با نامه منتشره از هفت تشکل و حزب اصلاح‌طلب مبنی بر اتمام کارشان با شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان، اظهار کرد: با توجه به تجارب گذشته ما موافق جدایی هیچ اصلاح‌طلبی از شورای عالی نیستیم. سال‌ها پیش از دو رویکرد متفاوت اصلاح‌طلبان دو نتیجه متفاوت به دست آورده‌ایم، یکی تجربه شکست به دلیل وجود چندصدایی از درون جناح اصلاح‌طلب در سال 84 و دیگری تجربه پیروزی از وحدت اصلاح‌طلبان در دو انتخابات سال 92 و 94 را پیش روی خود داریم و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی در ارتباط با ضرورت وجود شورای عالی انتخاباتی برای اصلاح‌طلبان، گفت: ایجاد شورای عالی بر اساس خرد جمعی بوده است. از مرکز تا دورترین شهرها و روستاها اصلاح‌طلبان موافق وجود این شورا هستند چرا که این شورا دستاوردهای مهمی را به دست آورده است و نباید آنها را زیر سوال برد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، خاطرنشان کرد: چنین اظهار نظراتی مانند نامه منتشر شده دیروز سال گذشته هم وجود داشت اما در نهایت تمام اصلاح‌طلبان با نظرات متفاوت با یکدیگر هم‌صدا شدند، بنابراین من فکر می‌کنم این مشکل اخیر نیز برطرف خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ظاهراً این احزاب برای دفاع از فعالیت حزبی اعلام جدایی از شورای عالی را کرده‌اند اما در جواب باید گفت که چه شورایی می‌توانست تمام احزاب،‌ افراد و گروه‌های سیاسی را در نبود احزاب قوی برای مبارزه انتخاباتی آماده کند و نتیجه مطلوب را هم کسب کند؟

میرلوحی افزود: در حال حاضر چهار دسته از نیروهای اصلاح‌طلب زیر چتر شورای عالی برای جناح اصلاح‌طلب فعالیت می‌کنند؛ مدیران و وزرای دوران اصلاحات که هنوز هم از افراد سیاسی صاحب نفوذ هستند، نمایندگان ادوار، احزاب و شخصیت‌های حقیقی فعال از جمله اعضای شورای عالی هستند.

وی همچنین گفت: ما باید در کنار هم تلاش کنیم تا اصلاح‌طلبان در انتخابات سال ‌آینده به پیروزی برسند نباید سهم‌خواهی کرد بلکه باید فقط به نتیجه مطلوب، همکاری و همدلی توجه نمود. ابتدا باید به منافع ملی توجه کرد، سپس به منافع جناحی و در آخر به منافع شخصی فکر کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخش دیگری از صحبت‌هایش، گفت: در میان اصلاح‌طلبان آقای خاتمی شخصیتی رفیع و محور فعالیت‌ها هستند و شورای عالی و شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب زیر نظر ایشان فعالیت می‌کنند و ایشان هم نظرشان به اجماع تمام اصلاح‌طلبان است. نباید جوری جلوه کند که به نظر برسد شورای هماهنگی به دنبال انحصار است. البته ما می‌دانیم که خیلی از بدنه این احزاب مخالف جدایی حزب‌شان از شورای عالی هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من به زودی با مشخص شدن ترکیب جدید شورای عالی این مشکلات برطرف شود. چون خودم در مجمع دانش‌آموختگان عضویت دارم می‌دانم که بسیاری از بدنه این تشکل مخالف جدایی و چند صدایی شدن هستند. سخنگوی حزب اعتماد ملی هم در مصاحبه‌ای مخالفت خود را اعلام کرده‌اند، من فکر می‌کنم به زودی این مشکل برطرف خواهد شد.

201/201

کد خبر: 682192

وب گردی

وب گردی