عقبایی: پاییز و زمستان فصل خروج از رکود معاملات مسکن

رییس اتحادیه مسکن تهران گفت: حجم معاملات مسکن در چند روز نخست ماه مهر نسبت به تابستان رو به بهبود بوده است.

حسام عقبایی، رییس اتحادیه مسکن تهران در گفت و گو با ایسکانیوز درباره وضعیت معاملات مسکن در شهریور ماه گفت: در این خصوص می توان گفت که حجم معاملات شهر تهران در شهریور ماه با رشد همراه بوده وسیر صعودی داشت.

وی خاطرنشان کرد: آمار ارائه شده طی 6 ماه نخست سال 95 در شهر تهران نشانگر سیر صعودی حجم معاملات است و لازم به ذکر است که میزان معاملات انجام شده بیانگر خروج از رکود به صورت کامل نیست اما می توان گفت اکنون در حال حاضر نزدیک شدن به دوران پیش رونق هستیم.

عقبایی گفت: امیدار هستیم تا طی 6 ماه دوم سال جاری در برخی از مناطق حجم معاملات رشد پیدا کند و به طور قطع براساس پیش بینی ها تا پایان زمستان وضعیت معاملات در برخی از شهر های کوچک رو به بهبود خواهد رفت و از این طریق به دوران رونق بازار مسکن نزدیک می شویم.

رییس اتحادیه مسکن آمار معاملات انجام شده در چند روز نخست مهرماه را اینگونه بیان کرد: در 6 روز نخست مهر ماه سال 94 در تهران شاهد 2 هزار و 399 مبایعه نامه بودیم و نیز 2 هزار و 987 قراداد اجاره که در مجموع شاهد 5 هزار و 537 قراداد در تهران بودیم اما در مهر ماه سال 95، 2 هزار و 483 قرارداد خرید و فروش و 3 هزار و 702 قرارداد اجاره و در مجموع 6 هزار و 269 قرداد در 6 روز نخست مهرماه سال 95 بودیم.

آمار ارائه شده نشانگر این است که در 6 روز نخست مهرماه سال 95 نسبت به ماه مشابه سال گذشته در حوزه خرید و فروش معاملات روند صعودی را طی کرده است.

وی در پایان ارزیابی خود از وضعیت معاملات مسکن تا پایان مهرماه را اینگونه بیان کرد: با توجه به اینکه در چند روز نخست مهر ماه شاهد رشد حجم معاملات بودیم پیش بینی ما بدین صورت است که وضعیت معاملات مسکن در پاییز و زمستان مناسب تر از تابستان خواهد بود.

602/401

کد خبر: 682347

وب گردی

وب گردی