«شهروند ممتاز» نماینده آرژانتین در اسکار

فیلم برنده جایزه جشنواره ونیز نماینده آرژانتین در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از هنرآنلاین، آرژانتین فیلم "شهروند ممتاز" (El ciudadano ilustre) به کارگردانی ماریانو کان و گاستون دوپرا را به نمایندگی از خود برای رقابت در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار امسال انتخاب کرد.

این فیلم تولید مشترک آرژانتین، اسپانیا و درباره مردی به نام دانیل مانتووانی (با بازی اسکار مارتینس) است که در سه دهه گذشته در اروپا زندگی کرده است. او برنده جایزه نوبل ادبیات و نویسنده‌ای مشهور است. رمان‌های او زندگی در سالاس را تصویر می‌کند، شهری کوچک که دانیل در آن به دنیا آمده و از وقتی خیلی جوان بود به آن بازنگشته است. دولت محلی سالاس دانیل را دعوت می‌کند تا بالاترین نشان شهر یعنی مدال شهروند ممتاز را به او اعطاء کند. این سفر یک بازگشت پیروزمندانه به شهری است که دانیل در آن به دنیا آمده است، سفری به گذشته تا بار دیگر دوستانش، داستان‌های عاشقانه و چشم‌اندازهای جوانی خود را ببیند، اما فراتر از همه، این سفری به دل دنیای ادبی او و منبع الهامش است.

فیلم در لیدو با استقبال فراوان تماشاگران روبرو شد و بیشتر نقدهای نوشته‌شده بر آن مثبت بود. "شهروند ممتاز" در دو هفته اول اکران در آرژانتین 1.4 میلیون دلار فروش داشت.

"شهروند ممتاز" را آکادمی فیلم آرژانتین به ریاست خوان خوزه کامپانلا انتخاب کرد. کامپانلا کارگردان فیلم "راز چشمان آن‌ها" است که سال 2009 برنده اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد. آرژانتین یک بار دیگر در 1985 با فیلم "داستان رسمی" به کارگردانی لوییس پوئنزو جایزه اسکار این بخش را برد. این کشور پنج بار دیگر هم در بخش فیلم خارجی‌زبان نامزد شده است. آرژانتین آخرین بار در 2014 با فیلم "قصه‌های وحشی" به کارگردانی دامیان زیفرون شانس دریافت جایزه این بخش را داشت. آرژانتین تنها کشور در آمریکای لاتین است که اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را دریافت کرده است.
503502

کد خبر: 682448

وب گردی

وب گردی