احیای دریاچه ارومیه منافاتی با توسعه کشاورزی پایدار در آذربایجان غربی ندارد

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت : احیای دریاچه ارومیه هیچ گونه منافاتی با توسعه کشاورزی پایدار در آذربایجان غربی ندارد.

به گزارش ایسکانیوز از وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز در جلسه مشترک اعضای کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با مدیران و تشکل های بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی در ارومیه اظهار کرد: مهمترین چالش بخش کشاورزی سرمایه و پایین بودن بهره وری است و با تامین اعتبار، تکنولوژی و نیروی انسانی ماهر می توانیم بستر مناسبی برای حل این چالش ها فراهم نماییم.
کشاورز افزود : استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه یکی از نگین های بخش کشاورزی کشور است و باید با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و بخش صنعت و خدمات اشتغال 32درصدی در بخش کشاورزی استان را کاهش دهیم.
وی ادامه داد : باید مداخلات دولت در اقتصاد باید به حداقل برسد و سعی کنیم نهادهای غیر دولتی کارآمد را تقویت و توسعه دهیم.
کشاورز تصریح کرد : رونق تجارت اقتصادی در بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از قطب های مهم کشاورزی باید در اولویت برنامه های مسئولین اجرایی قرار گیرد.
این مسئول خاطر نشان کرد :طرح آمایش سرزمین و توسعه این استان باید مورد بررسی قرار گیرد و به جای خام فروشی محصولات کشاورزی با ارزش افزوده پایین به فکر توسعه پایدار کشاورزی باشیم.


*بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس از عملیات اجرایی مقابله با کانون های گرد و غبار حاشیه دریاچه ارومیه
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی همچنین در بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از عملیات اجرایی مقابله با کانونهای تولید گرد و غبارمناطق حاشیه دریاچه ارومیه از اقدامات انجام گرفته در راستای احیای دریاچه ارومیه در حوزه منابع طبیعی تقدیر و اظهارکرد : این پروژه جزو موفق ترین پروژه ها در جهت کمک به احیای دریاچه ارومیه بوده است اما این عملیات به صورت مقطعی جوابگو خواهد بود و باید این پدیده همزمان با احیای دریاچه ارومیه مدیریت شود و تداوم یابد.
علی محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد : حفاظت ازعرصه های منابع طبیعی ، محیط زیست و منابع پایه آب و خاک و کمک به بخش کشاورزی از سیاست های کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی است که باید در این راستا نظارت و برنامه ریزی جامعی داشته باشیم.
شاعری نیز با تقدیر از اقدامات انجام شده ادامه داد: اعضای کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در جلسات مرتبط با حوزه بخش کشاورزی تمام توان خود را برای تخصیص اعتبارات لازم برای تسریع در عملیات اجرایی احیای دریاچه ارومیه به کار خواهند گرفت.

402/602

کد خبر: 682475

وب گردی

وب گردی