آغاز کار اختتامیه جشنواره ملی آشتی با طبیعت در دانشگاه آزاد اسلامی رشت

مراسم اختتامیه جشنواره ملی آشتی با طبیعت امروز دهم مهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با قرائت پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدطه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، روسای واحدهای شمال کشور، جمعی از مدیران دانشگاهی، استانی، محیط زست، آتش‌نشانی، استادان، دانشجویان و ... در این مراسم که به میزبانی واحد دانشگاهی رشت برگزار می‌شود، حضور دارند.

مهندس یاسر هاشمی رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به این جشنواره را قرائت کرد.

جشنواره ملی صلح و محیط زیست با عنوان آشتی با طبیعت از مجموعه جشنواره‌ها، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی صلح و سلام است که برنامه‌ریزی برای اجرای آن از زمستان سال گذشته در معاونت دانشجویی و فرهنگی آزاد اسلامی و واحد دانشگاهی رشت آغاز شده بود.

در بخشنامه مربوط به این مجموعه بر استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی در انجام برنامه‌های میدانی و فعالیت‌های پویای دانشجویی، موضوع پاکسازی و حفاظت از محیط زیست به عنوان یکی از برنامه‌های مهم جنبی جشنواره تاکید شده بود.

اختتامیه جشنواره ملی آشتی با طبیعت پس از دو ماه برنامه عملیاتی و میدانی، امروز دهم مهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت آغاز شده است.

اشاعه فرهنگ صلح و دوستی، تقویت ایده همزیستی مسالمت‌آمیز با طبیعت و فرهنگ زیست محیطی در جامعه دانشگاهی، تبیین فرهنگ محیط زیست از دیدگاه اسلام، قرآن کریم، پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع)، تبیین فرهنگ آشتی با طبیعت و نفی آلودگی زیست محیطی از منظر قانون اساسی، امام (ره) و مقام معظم رهبری از جمله اهداف مهم برگزاری جشنواره ملی آشتی با طبیعت به شمار می‌آید.

به گفته معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این جشنواره ملی، ارائه راهکارهایی برای اجتماعی کردن فعالیت‌های زیست محیطی و کاربردی کردن فرهنگ محیط زیست در زندگی روزمره، جلب و افزایش مشارکت دانشگاهیان و فعال کردن کانون‌ها و نشریه‌های دانشجویی با رویکرد محیط زیست و معرفی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان پیام‌آور فرهنگی زیست محیطی در جامعه مدنظر قرار گرفت.

براساس این گزارش، در مراسم امروز از آثار برگزیده ارسالی به این جشنواره تجلیل خواهد شد.

101

کد خبر: 682487

وب گردی

وب گردی