شمخانی:برای دفاع از خود حد و مرزی نمی‌شناسیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: هواپیماهای بدون سرنشین در تراز توان موشکی، بخشی مهمی از قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایسکانیوز،امیر دریابان علی شمخانی در بازدید از خطوط تولید و نمایشگاه توانمندی های پهپادی نیروی هوافضای سپاه با قدردانی از همت والا و رویکرد جهادی متخصصین نیروی هوا فضا که پیشرفت های خیره کننده ای در حوزه های موشکی و پهپادی را به دنبال داشته اظهار کرد: در صنعت پهپادهای نظامی ، قدرت تحقیق، تولید، تکثیر و توسعه فناوری در بُرد، مداومت پرواز، سلاح همراه، شناسایی و دقت در شلیک و اصابت ، عوامل اصلی برتری وایجاد کننده تغییر در موازنه قدرت می باشد

شمخانی با بیان اینکه تجربه دفاع مقدس و تحریم‌های ظالمانه ای که حق دفاع مشروع ایران در برابر دشمن متجاوز را هدف گرفته بود به ما آموخت که بدون داشتن بنیه دفاعی بومی وتوسعه مستمر آن نمی توان امنیت پایدار وقابل اتکا در کشور ایجاد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه "تجربه 8 سال دفاع مقدس به ما نشان داد که زندگی در صلح بدون قدرت دفاعی ، آرزویی محال است اظهار داشت: قدرت دفاعی و تهاجمی ما، پیچیده، چند وجهی و مبتنی بر توان داخلی و آموزه های دینی بوده و به شهادت تاریخ هیچ گاه در مسیر تجاوز وتوسعه طلبی به کار گرفته نشده و نخواهد شد.

شمخانی انتقال این تجربه به مردم مظلوم فلسطین و جبهه مقاومت را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: امروز توان رزمی تاثیر گذار و منعطف جبهه مقاومت بزرگترین زرادخانه های تسلیحاتی جهان را به چالش کشیده و سد مستحکمی در برابر متجاوزان و سلطه‌گران به وجود آورده است.

شمخانی در ادامه با اشاره به صدور فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل نیروهای سه گانه دریایی، زمینی و هوایی در 26 شهریورماه سال 1364 تصریح کرد: امروز بعد از گذشت 31 سال از آن فرمان در سایه تدوین راهبردهای صحیح ، فرماندهی دقیق، عبرت گیری از تهدید و تبدیل آن به فرصت و با درایت فرماندهی معظم کل قوا، نیروی هوافضای سپاه چنان ظرفیت و قابلیتی را تولید کرده است که اگر در زمان جنگ این قابلیت را داشتیم معادلات عرصه نبرد دستخوش تغییرات ماهوی می گردید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه قدرت پهپادی ایران که قدرت انقلاب اسلامی در دفاع از مدافعان حرم و مقاومت اسلامی است در شرایط سخت اقتصادی و در دوره محدودیت ها و تحریم ها ایجاد شده افزود: جمهوری اسلامی ایران در عمل نشان داده که برای توسعه توان و قدرت دفاعی متعارف برای دفاع از خود حد و مرز و محدودیتی نمی شناسد.

وی خاطر نشان کرد: قدرت مهندسی معکوس، روزآمدسازی و تبدیل غنایم آمریکایی به محصولات بومی و ایرانی توسط نیروی هوافضای سپاه نشان دهنده قابلیت تبدیل "تهدید حضور نامشروع آمریکا در منطقه" به "فرصت افزایش قدرت و توانایی" است.

شمخانی گفت: امروزدر کنار نیروهای مومن، شهادت طلب و انقلابی در بخش دفاعی کشور، تجهیزات مدرن بومی چون موشک های پیشرفته با بُردهای متنوع و پهپادهای نسل جدید همراه با سامانه های شناوری و پدافندی داخلی، چنان ظرفیت و اقتداری برای کشور ایجاد کرده است که تعرض به جمهوری اسلامی ایران را به ذهن هیچ دشمن عاقلی متبادر نمی سازد .

نماینده مقام معظم رهبری بهره گیری از تجارب جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس در تولید قدرت دفاعی را از عوامل اقتدارآفرین قلمداد کرد و گفت: تولید قدرت مبتنی بر توان داخلی و بومی از زمان جنگ آغاز گردید و قدرت بازدارندگی امروز که مرزهای ما را از گزند نظام سلطه و گروه های تروریستی در امان نگاه داشته از برکات حماسه 8 سال دفاع مقدس است.

وی افزود: بی شک امنیت امروز ما ناشی از عبرت هایی است که جوانان ما از هشت سال دفاع مقدس آموخته و هم اکنون به این رکوردهای شگرف و خیره کننده در حوزه دفاعی رسیده اند.

دریابان شمخانی با تاکید بر اینکه راه پاسدارای از انقلاب و کشور "تولید قدرت" است، گفت: امروز ما با حداقل منابع مالی، تولید قدرت حداکثری را فراهم کرده ایم و می توانیم فناوری های نظامی را در بخش های مختلف صنعت در خدمت اهداف غیرنظامی نیز قرار دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما با خون های پاک شهدای عزیز انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم، پیمان بسته ایم که منویات فرمانده معظم کل قوا در تحقق قدرت دفاعی مستقل، پایدار و بومی را عملیاتی کنیم و بر این عهد خود پایدار خواهیم ماند.

202/201

کد خبر: 682490

وب گردی

وب گردی