آشتیانی: قضاوت نمی کنم اما برانکو اشتباه بزرگی کرد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: من نمی توانم قضاوت کنم، ولی برانکو ریسک بزرگی کرد که شاید هرکسی جای او بود این کار را نمی کرد.

ابراهیم آشتیانی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص حذف تیم فوتبال پرسپولیس از رقابت های جام حذفی 95-96 گفت: متاسفانه پرسپولیس حذف شد این همه ما را ناراحت کرد، اما باید این را هم در نظر گرفت که بازیکنان اصلی این تیم نبودند، برانکو مربی با تجربه و حرفه ای است و می توانست این بازی را به تعویق بیاندازد اما انگیزه های درونی او باعث شد قبول کند در این دوره از مسابقات با غیبت 6 ملی پوشش شرکت کند. من نمی توانم قضاوت کنم، ولی برانکو ریسک بزرگی کرد که شاید هرکسی جای او بود این کار را نمی کرد، به نظر من کارش اشتباه بود.

وی ادامه داد: اما اگر از جنبه ی دیگری به این موضوع نگاه کنیم می بینیم برانکو این بازی را محکی برای بازیکنان جوانش قرار داد تا آن ها را در شرایط بازی بشناسد و ببیند روی هرکدام چقدر می تواند حساب کند. بازیکنان پرسپولیس هم عملکرد خیلی بدی نداشتند و 120 دقیقه دوندگی داشتند اما در نهایت این تیم قشقایی بود که موفق شد پیروزمیدان شود.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد تعطیلات لیگ برتر نیز خاطرنشان کرد: هیچ جای دنیا لیگ 20 روز تعطیلی ندارد. دلیل این تعطیلات هم اول مدیران باشگاه ها هستند و سپس دولتی بودن باشگاه ها. تا در ایران باشگاه ها خصوصی نشوند این مشکل حل نخواهد شد و فوتبال کشورمان از این بابت متضرر می شود. در فوتبال حرفه ای باشگاه ها خصوصی هستند و باید درآمد زایی داشته باشند برای همین به راحتی بازکنانشان را در اختیار تیم ملی نمی گذارند و 20 روز لیگ کشورشان را تعطیل نمی کنند.

آشتیانی افزود: مدیران باشگاه ها هم باید کمی مقاومت کنند و این اوضاع را سرو سامانی بدهند. این کاملاً درست است که دولت تیم ملی را مهم تر از پرسپولیس و استقلال وتیم های باشگاهی می داند، با اینکه ارکان اصلی همین باشگاه ها هستند و پیشرفت آن خا نتیجه مستقیم بر پیشرفت تیم ملی دارد. باید برنامه ریزی درستی در این زمینه صورت بگیرد وگرنه کی روش به جای 20 روز کل لیگ را تعطیل می کند.

604/602

کد خبر: 682543

وب گردی

وب گردی