دستگیری تعدادی از گروه های تروریستی؛ پرهیز از قمه زنی

فرمانده ناجا از شناسایی و دستگیری تعدادی از گروه های تروریستی و اشرار در مرزهای شرقی و غربی کشور با اشراف اطلاعاتی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، سردار سرتیپ حسین اشتری در جمع خبرنگاران گفت: این گروه ها شناسایی، دستگیر و در نهایت تحویل مراجع قضایی شدند.

او درباره مراسم عاشورا تاسوعا افزود: در دهه اول ماه محرم، مراسم عزاداری و سوگواری در دسته ها با هماهنگی خوب یگان های انتظامی و هیئت های مذهبی انجام می شود.

سردار اشتری گفت: نظم و امنیت این مراسم با شکوه برقرار است و همکاران ما تمام وقت آماده ارائه خدمات به مردم خواهند بود.

او افزود: پلیس توصیه هایی به مسئولان هیئت های مذهبی و مساجد و تکایا داشته تا این مراسم به خوبی برگزار شود.

سردار اشتری از مردم و هیئت های مذهبی خواست در ایام سوگواری حسینی از هر کاری نظیر قمه زنی که "وهن" تلقی شود خودداری کنند.

او با اشاره به این که مراسم اربعین حسینی با حضور زائران در عتبات عالیات از طریق مرز مهران ، چذابه و شلمچه انجام می شود، گفت: چنانچه در روزهای آینده مرز دیگری باز شود به اطلاع زائران می رسانیم.

فرمانده نیروی انتظامی از افزایش ساعات صدور گذرنامه برای زائران اربعین حسینی خبر داد و افزود: زائران با توجه به اینکه برای دریافت گذرنامه کمتر از یک هفته زمان نیاز است؛ با برنامه ریزی اقدام به دریافت گذرنامه کنند.

13 هزار شهید ناجا بهای نظم و امنیت جامعه

فرمانده نیروی انتظامی تقدیم بیش از 13 هزار شهید این نیرو در دفاع مقدس و بعد از آن و همچنین 20 هزار جانباز را بهای نظم و امنیت و آرامش جامعه دانست .

سردار سرتیپ اشتری در مراسم صبحگاه مشترک ناجا با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: در این هفته تلاش می کنیم با توان مضاعف به مردم ارائه خدمت کنیم و مراکزی که در ارتباط با مردم هستند با روحیه نشاط و انرژی بیشتری خدمات خود را ارائه کنند.

او با اشاره به اینکه پلیس یار مهربان مردم است، افزود: مردم وقتی به مراکز انتظامی مراجعه می کنند شرایط باید به گونه ای باشد که همه احساس آرامش کنند.

سردار اشتری گفت: ارتباط با علما و مراجع تقلید ، دانشگاهیان ، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در هفته بزرگداشت نیروی انتظامی باید ارتقا یابد و ذخیره یکسال کاری بشود.

او انتقاد ، پیشنهاد و تقدیر مردم از نیروی انتظامی را واقعی دانست و افزود: همیشه پیشنهادات و انتقادات بسیار سازنده مردم مورد توجه این نیرو بوده و سعی شده است برخی مسائل با توجه به انتقادهای سازنده رفع شود.

فرمانده ناجا گفت: رسیدگی به بنیه انتظامی و دفاعی ناجا از مرزها تا جاده ها، شهرها و روستاها به ویژه در این هفته ارتقا خواهد یافت تا با تقویت بنیه انتظامی و دفاعی به سوی حرفه ای شدن پلیس و به روز شدن آن گامهای مهمی برداشته شود.

سردار اشتری گفت : پلیس با آمادگی کامل و استفاده از دانش و تجهیزات، خود را به روز می کند تا حرفه ای شود.

او افزود : با راه اندازی قرارگاه جهادی آموزش در سال گذشته، اقدامات خوبی انجام شد و ان شاءالله این روند ادامه خواهد یافت .

سردار اشتری افزود : به برکت خون شهدا و هدایت های رهبر فرزانه انقلاب انسجام بسیار خوبی میان نیروهای انتظامی ، ارتش، سپاه ، بسیج ، دستگاههای امنیتی ، قضایی و همچنین هوشیاری مردم به وجود آمده و امروز به سبب این انسجام امنیت مثال زدنی را شاهد هستیم .

او با توجه به ناامنی هایی که در برخی از کشورهای اطراف جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، گفت : باید در مرزها مراقب ترددها باشیم تا گروهی نتوانند قصد تجاوز به مرزهای ما را داشته باشند.

سردار اشتری افزود : در بحث مبارزه با قاچاق کالا توفیقات خوبی داشته ایم و با برنامه ریزی پیشرفته تر و کامل تر این روند را افزایش خواهیم داد .

او در زمینه امنیت اخلاقی نیز گفت : گامهای خوبی در این زمینه برداشته شده است و همکاران ما با روحیه جهادی و انقلابی در مقابل بی قانونی و بی نظمی ایستاده اند و تحرک افراد سودجو را خنثی می کنند .

فرمانده نیروی انتظامی همچنین گفت : با کمک دولت و مسئولان در تلاش هستیم تا بخشی از مشکلات معیشتی همکاران خود در نیروی انتظامی را حل و فصل کنیم .

در ادامه این مراسم فرمانده نیروی انتظامی از یگانهای نمونه نیروی انتظامی سان دید.

703

کد خبر: 682544

وب گردی

وب گردی