هفته پیش در وزارت علوم چه گذشت؟

وزارت علوم در هفته گذشته با اخبار و رویداد های متعددی همراه بود که در اینجا به گردآوری مهمترین آنها پرداخته ایم .

به گزارش ایسکانیوز ، وزارت علوم در هفته پیش با اخبار و رویداد های متعددی همراه بود که از آن جمله می توان به 657 هزار نفر مشمول فراخوان مجدد بخشودگی جرائم دیرکرد صندوق رفاه، رایگان بودن دسترسی به مقالات علمی تا 15 مهر، سهم ایران از مقالات پراستناد دنیا از دو درصد گذشت، آغاز مجدد ثبت نام وام‌های دانشجویی اشاره کرد.

فراخوان صندوق رفاه در خصوص بخشودگی جرائم دیرکرد 657 هزار نفر

ذوالفقار یزدانمهر رییس صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد: دانش آموختگانی که به این صندوق بدهکار بوده و به علت عدم پرداخت به موقع اقساط دارای جریمه دیرکرد هستند، می توانند تا 15 مهرماه با مراجعه به سامانه صندوق رفاه به آدرس www.bp.swf.ir و بازپرداخت یکجای بدهی خود از این بخشودگی استفاده کنند.

او با بیان اینکه مرکز ارتباط (پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع) با دانشجویان و دانش‌آموختگان صندوق افتتاح شد تا با تعامل موثری کار پیش رود، افزود: 657 هزار نفر مشمول فراخوان مجدد بخشودگی جرائم دیرکرد هستند و برای پرداخت بدهی خود تا 15 مهرماه فرصت دارند.

اعلام جزئیات تکمیل ظرفیت کنکور ارشد 95

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش اظهار کرد: اطلاعیه ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور در رابطه‌ با زمان اعلام‌ ظرفیت‌های جدید یا تکمیل ظرفیت برخی از کدرشته محل‌های آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد ۹۵ روز دوشنبه ۱۲ مهرماه منتشر می شود.

او بیان کرد: داوطلبانی که در جلسه آزمون کارشناسی‌ ارشد ۹۵ حاضر بوده اند می توانند این کدرشته محل‌های جدید و یا تکمیل ظرفیت برخی از کدرشته محل‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی را مشاهده و نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

ثبت نام وام‌های دانشجویی

سید فردین تقی زاده معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به متقاضیان وام‌های دانشجویی اعم از وام تحصیلی، ودیعه مسکن، وام ضروری و... برای دانشجویان دوره های روزانه و وام شهریه برای شهریه پردازان اعلام کرد: ثبت نام وام‌های دانشجویی از سه شنبه ششم مهرماه آغاز شد و تا 28 مهرماه 95 ادامه دارد. آن دسته از دانشجویانی که نتوانستند در مهلت مقرر قبلی در پورتال صندوق، تقاضای خود را ثبت کنند، می توانند در آخرین مهلت تعیین شده، اقدام کنند.

تصویب 5 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد

عبدالرحیم نوه ابراهیم مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت علوم با اشاره به خبر تصویب پنج رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد افزود: رشته علوم شناختی رسانه برای تمام دانشگاه‌ها، سه رشته امنیت اطلاعاتی اقتصاد و امنیت اقتصادی مربوط به دانشگاه امام باقر(ع) (وابسته به وزارت اطلاعات) و رشته جامعه‌شناسی دفاع مقدس که شورای تحول به پیشنهاد دانشگاه امام حسین(ع) داده، بعنوان پنج رشته جدیدی هستند که در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب رسیده است.

به گفته او ، این رشته ها برای کنکورهای ارشد سال 96 به بعد در دفترچه ثبت می شوند.

انتشار کارنامه نتایج نهایی کنکور سراسری

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش بیان کرد: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده برای کلیه 398 هزار و 832 نفر پذیرفته شده نهایی آزمون 95 و هم چنین آن دسته از داوطلبانی که فرم انتخاب رشته اینترنتی را تکمیل کرده اما پذیرفته نشده اند،کارنامه علمی داوطلب در هر یک از کد رشته محل های انتخابی در سهمیه مربوط با توجه به نمره کلی وی در همان رشته و نمره آخرین نفر پذیرفته شده در آن و اطلاعات مفید دیگر هم اکنون بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

دسترسی به مقالات علمی تا 15 مهر رایگان شد

طی اطلاعیه اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST)، به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، دسترسی به کتاب ها، مقالات علمی فارسی و عربی نشریات و کنفرانس ها در پایگاه های اطلاعات علمی این مرکز تا 15 مهرماه 95 رایگان شد.

لذا کاربران می توانند از طریق وب سایت این مرکز به آدرس http://ricest.ac.ir مقالات علمی مورد نیاز خود را دانلود و مطالعه کنند.

سهم ایران از مقالات پراستناد دنیا از دو درصد گذشت

محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)گفت: از سال ۲۰۱۳ میلادی سهم ایران از مقالات پراستناد دنیا از مرز یک درصد گذشت که در سال ۲۰۱۴میلادی سهم ایران از مقالات یک درصد برتر دنیا ۱.۳درصد بود و در سال ۲۰۱۵ میلادی به ‍‍۱.۵درصد رسید.

دهقانی با بیان اینکه از ابتدای سال ۲۰۱۶ تاکنون سهم ایران از مقالات پراستناد دنیا ۲.۱درصد است، افزود: سهم ایران از کل کمیت علم دنیا در سال ۲۰۱۶ هم اکنون حدود ۱.۸درصد است که نخستین بارسهم ایران از مقالات پراستناد دنیا از سهم ایران از کل کمیت تولید علم دنیا بیشتر شده است.

روند تغییر دستمزد کار دانشجویی در سال تحصیلی جدید

مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه میزان پرداخت‌ها به دانشجویانی که کار دانشجویی انجام می دهند باید ابتدا به تایید هیات‌های امنای دانشگاه‌ها برسد، بیان کرد: از آنجا که پرداخت‌ها از محل اعتبارات دانشگاه‌ها انجام می‌شود، قائدتا تغییر در تعرفه و دستمزدها باید به تصویب هیات‌های امنای آنها برسد.

صدیقی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید بتوانند از این امکان (اجرای آیین نامه کار دانشجویی) برای سال تحصیلی جاری استفاده کنند، اظهار داشت: سازمان ما نمی تواند مبلغ خاصی را برای پرداخت‌ها پیشنهاد دهد اما در این راستا به هیات‌های امنا توصیه های لازم را کرده‌ایم. دانشگاه‌ها متناسب با شرایط مالی و بودجه ای خود می توانند به دانشجویان بابت کار دانشجویی پرداخت داشته باشند یعنی دانشگاه با امکانات و بودجه بهتر، دستمزد بیشتری را پرداخت می کند.

101/107

کد خبر: 682645

وب گردی

وب گردی