سفیر کشورمان در لاهه: روابط اقتصادی ایران وهلند براساس نقشه راه طراحی شده گسترش می یابد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه طی یک سخنرانی در دانشگاه آراسموس هلند تحت عنوان" روابط اقتصادی ایران و هلند ، فرصتهای نو و چالشهای باقیمانده " سیاستهاو ظرفیتهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در این سخنرانی تاکید کرد:زمینه همکاری جمهوری اسلامی ایران وهلند در بسیاری از حوزه ها وجود دارد از این رو دو کشور یک نقشه راه طراحی نموده اند تا بر اساس آن مناسبات دو کشور گسترش یابد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران افزود: بواسطه مزیتهای کار اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران ظرف دو سال گذشته و بویژه پس از توافق هسته ای کشورهای اروپائی تحرک گسترده ای برای توسعه همکاریهای اقتصادی با ایران داشته اند .وی افزود:جمهوری اسلامی ایران براساس اولویتهای خود، آماده است همکاریهای اقتصادی را ارتقا بخشد.
جهانگیری با اشاره به اینکه در گذشته ایران فقط بواسطه کشور دارنده وصادر کننده نفت وگاز شناخته می شد اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار همکاری با کشورها براساس اقتصاد دانش بنیان ،جذب سرمایه و تبادل فناوری می باشد.
در این جلسه همچنین دانشجویان و اساتید سئوالات خود را پیرامون ظرفیتهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و افقهای پیش روی روابط اقتصادی ایران و هلند مطرح و دکتر جهانگیری به آنها پاسخ داد.

201/201

کد خبر: 682655

وب گردی

وب گردی