پورابراهیمی: وزارت خارجه چرا در عرصه دیپلماسی اقتصادی فعالیت ندارد؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارت خارجه در عرصه دیپلماسی اقتصادی گفت: وزارت خارجه باید علت عدم فعالیت این وزارتخانه را در عرصه دیپلماسی اقتصادی توضیح دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 11 مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در تشریح سوالش از وزیر امور خارجه گفت: سوال بنده در خصوص وضعیت دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه است و بنده پیگیر این موضوع از وزارت خارجه دولت نهم نیز بوده‌ام اما به دلایلی این موضوع با تأخیر روبرو شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال‌های بعد از انقلاب رویکرد وزارت خارجه مبتنی بر کارهای امنیتی و سیاسی بوده است و در کارهای اقتصادی وزارت خارجه عملکرد مناسبی نداشته است به نحوی که سفرا از میزان صادرات و واردات خبر ندارند. این در حالی است که بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سند چشم‌انداز و قانون برنامه باید به موضوع دیپلماسی اقتصادی توجه جدی شود.

پورابراهیمی داورانی افزود: وزارت خارجه باید به این سوال پاسخ بدهد که به چه علت در عرصه دیپلماسی اقتصادی فعالیت ندارد.

وی ادامه داد: سفرای جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی به سر می‌برد هیچ تحرکی در عرصه فعالیت‌های اقتصادی در خارج از کشور ندارند، جایگاه وزارت امور خارجه در دیپلماسی اقتصادی آن هم در شرایط خاص اقتصادی چیست؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت خارجه به جز برگزاری همایش باید سعی کند تا مأموریت‌های به زمین مانده این وزارت مهم را در عرصه اقتصادی ایفا کند و این موضوع قابل قبول نیست که به چه دلیل سفرا می‌گویند مأموریت ما تعریف نشده است.

202/201

کد خبر: 682766

وب گردی

وب گردی