اجرای طرح تجمیع 7 پردیس دانشگاه آزاد اسلامی در 400هزار مترمربع

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته در طول سه دهه فعالیت خود، از مرز 10 مترمربع سرانه فضای آموزشی عبور کند.

به گزارش ایسکانیوز، محسن هاشمی صبح امروز در جلسه توجیهی افتتاح پروژه های عمرانی واحد تهران شمال گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در طول سه دهه فعالیت خود، با ساخت ٢٠میلیون متر مربع فضای آموزشی مسقف و محوطه از مرز 10 مترمربع سرانه فضای آموزشی عبور کرد.

محسن هاشمی با بیان اینکه هنوز وضعیت دانشجویان تهرانی به شرایط مطلوب نرسیده، اظهار داشت: به همین سبب پس از تصدی مدیریت دانشگاه توسط دکتر میرزاده، طرح تجمیع واحدهای تهران در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس قرار شد 83 ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی که در فضایی حدود 600 کیلومتر مربع پراکنده بودند، در طرح تجمیع «هفت پردیس» ساماندهی و متمرکز شوند. این طرح که از مرز 400هزار مترمربع عبور می کند، با بهره گیری از المان های معماری ایرانی – اسلامی در دست احداث است.

مهندس هاشمی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح تجمیع سازمان مرکزی در پونک گفت: تاکنون 99درصد از این طرح اجرا شده و در آینده نزدیک به اتمام می رسد.

وی درباره تجمیع واحد تهران شمال اضافه کرد: واحد تهران شمال در حکیمیه حدود 23 هکتار زمین در اختیار دارد که امیدواریم این پروژه تا 3 سال آینده به اتمام برسد.

هاشمی همچنین درباره طرح تجمیع واحد تهران جنوب گفت: زمینی حدود 12 هکتار در محله شهید محلاتی تهران برای این کار در نظر گرفته شده که پس از تصویب طرح آن در شورای عالی معماری، عملیات احداث و حصارکشی آن آغاز شده است.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مشکلات حضور واحد پزشکی تهران برای اهالی محله زرگنده گفت: به همین سبب زمینی به مساحت 12 هکتار در مجاورت واحد علوم و تحقیقات تهران در نظر گرفته شده که مراحل نقشه کشی آن در حال انجام است.

وی افزود: براساس طرح تجمیع مقرر شده واحد تهران مرکزی، در مرکز تهران و در مجاورت دانشگاه های تهران و امیرکبیر باقی بماند. به همین دلیل چند ساختمان در این منطقه خریداری می شود.

محسن هاشمی در پایان از اجرای طرح تجمیع واحد الکترونیک در نزدیکی واحد علوم و تحقیقات تهران و اتمام این پروژه تا 2 سال آینده خبر داد.

101

کد خبر: 682830

وب گردی

وب گردی