جشن امضا و رونمایی کتاب های مهسا محبعلی

جشن امضا و بررسی آثار مهسا محبعلی چهارشنبه 14 مهر 95 با حضور محمد چرمشیر –نمایشنامه نویس- و امیر صدری –روزنامه نگار- در شهرکتاب پاسداران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شهر کتاب پاسداران، رمان های «نفرین خاکستری» و «نگران نباش» در ماه های اخیر توسط نشر نیماژ پس از سالها توقیف مجددا منتشر شده اند که به همین بهانه جشن امضای این کتابها به همراه بحث و گفت و گو درباره آثار مهسا محبعلی در شهرکتاب پاسداران برگزار خواهد شد.

این مراسم از ساعت 18 تا 20 روز چهارشنبه 14 مهر 95 در شهرکتاب پاسداران واقع در بوستان دوم، پلاک 9 برگزار می شود و حضور در آن برای عموم علاقمندان آزاد است.

محب‌علی در دانشکده هنرهای زیبا موسیقی خوانده است. او از نویسندگان نسل سوم ادبیات داستانی ایران محسوب می‌شود، داستان‌نویسی را از کارگاه‌های رضا براهنی در دههٔ ۱۳۶۰ آغاز کرد. محب‌علی وی در سال‌های اخیر چند دوره کارگاه داستان‌نویسی برگزار کرده است. او برندهٔ دو دورهٔ جایزهٔ بنیاد گلشیری برای مجموعه داستان «عاشقیت در پاورقی» و رمان «نگران نباش» است. وی هم‌چنین برای رمان نگران نباش جایزهٔ نویسندگان و منتقدان مطبوعات را نیز دریافت کرده است.

رمان «نگران نباش» توسط رباب محب به سوئدی ترجمه شده و نشر ادیلبریس آن را چاپ کرده است. هم‌چنین در سال ۱۳۹۴ ترجمه ایتالیایی رمان نگران نباش توسط نشر «پونته ۳۳» در ایتالیا منتشر شد.

محب‌علی در سال ۲۰۱۳ به دعوت دانشگاه آیووا در برنامهٔ نویسندگی بین‌المللی شرکت کرد و مقالهٔ «تعریفی نوین از جنسیت» را در این برنامه ارائه داد. وی همچنین داستان کوتاه «مسیح مرمرین من» را برای مجموعهٔ «تهران نوآر» نوشت که این مجموعه به ترجمه و ویراستاری سالار عبده توسط انتشارات آکاشیک در آمریکا چاپ شده‌است. مهسا محب‌علی یکی از نویسندگان سایت on the map می‌باشد که زیر نظر دانشگاه آیوا فعالیت می‌کند.

502502

کد خبر: 682831

وب گردی

وب گردی