انوشیروانی: حذف وزنه برداری از المپیک غیر ممکن است/شورای المپیک آسیا شب خواب دیده، صبح تصمیم گرفته!

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: کمیته ملی المپیک جهانی نمی تواند چنین تصمیمی را بگیرد زیرا المپیک بر پایه سه اصل سبک ترین، سریع ترین و سنگین ترین برگزار می شود.

سجاد انوشیروانی در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص حذف رشته وزنه برداری از المپیک گفت: کمیته ملی المپیک جهانی نمی تواند چنین تصمیمی را بگیرد زیرا المپیک بر پایه سه اصل سبک ترین، سریع ترین و سنگین ترین برگزار می شود. وزنه برداری را حذف کنند رشته خاصی را ندارند که جایگزین کنند، پس هیچ گاه نمی توانند وزنه برداری را از المپیک حذف کنند. فدراسیون وزنه برداری ایران پس از اتفاقات مسابقه بهداد سلیمی در المپیک ریو دچار محرومیت شد که با درایت مرادی رییس فدراسیون این موضوع برطرف شد.

وی در ادامه گفت: وزنه برداری رویه ای را در پیش رو گرفته است که می توانیم در المپیک 2020 توکیو رشته وزنه برداری را ورزشی بدون دوپینگ بنامیم. چرا که با توجه به سخت گیری هایی که ( وادا) در سال های اخیر نسبت به دوپینگ بودن ورزشکاران داشته است باعث شده تا ورزشکاران بدون استفاده از مواد نیروزا به مسابقات بیایند.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده این است که وزنه برداری یک رشته بسیار مهم و قابل توجه مسئولان جهانی است. این سخت گیری (وادا) سال به سال بیشتر می شود و از همه مهمتر این است که هر سال با امکانات پیشرفته تری تست دوپینگ ورزشکاران را پیگیری می کند. به جرأت می توانم بگویم که در المپیک 2020 توکیو رشته وزنه برداری به عنوان پاک ترین رشته ورزشی حاضر در المپیک باشد.

انوشیروانی در خصوص تصمیم شورای المپیک آسیا نیز اظهار داشت: شورای المپیک آسیا باید دلیل اتخاذ چنین تصمیمی را بگوید چرا که این تصمیم بدون تفکر و اندیشه در ورزش کشورها گرفته شده است. ما در چهار وزن رشته وزنه برداری هم رتبه نخست را داریم چگونه از 6 وزن 2 وزن را راهی مسابقات آسیایی کنیم! این تصمیم و عمل بدون شک یک تصمیم بدون فکر بوده و قطعا برای اصلاح این قانون باید جلسه ای را برگزار کنند.

وی افزود: نمی شود شب خوابید و صبح یک تصمیم به این مهمی را برای ورزش آسیا گرفت. برای تصویب این قانون باید یک زیر سازی انجام می شد؛ جالب تر از همه این است که بودن هیچ زمینه ای اعضای شورای المپیک آسیا رای مثبت به این قانون داده اند. به هر حال این قانون به تصویب رسیده است اکنون این مسئولان هستند که باید دست به کار شده و از ورزش کشور دفاع کنند.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم مسئولان به فکر ورزش کشورمان باشند تا هر بیگانه ای نتواند به آن ضربه بزند.

605/602

کد خبر: 682835

وب گردی

وب گردی