باقر لاریجانی: حرکت دانشگاه های سرآمد کشور می تواند جهش های بزرگی در آموزش علوم پزشکی کشور ایجاد کند

نشست مسئولین کلان منطقه آمایشی 10 کشور با حضور معاون آموزشی و مدیران حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت در حال برگزاری است. 

به گزارش ایسکانیوز، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در آغاز نشست مسئولین کلان منطقه آمایشی 10 کشور که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار گردید، گفت: روز گذشته مدیران حوزه معاونت آموزشی با حضور در دانشگاههای کلان منطقه به بررسی مسائل آموزشی این دانشگاهها پرداخته اند و امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم در مسیر روشنی حرکت کنیم.
دکتر باقر لاریجانی به اهمیت منطقه 10 آمایشی اشاره کرد و اظهار داشت: حدود 30 تا 40 درصد تحصیلات تکمیلی کشور در این منطقه ارائه می شود و قاعدتا تحول در آموزش علوم پزشکی در این منطقه می تواند زمینه های حرکتی عظیم در کشور را ایجاد کند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت بر لزوم تقویت همکاری دانشگاههای مستقر در مناطق آمایشی تاکید کرد و گفت: با برگزاری جلسات بیشتر و تقویت همکاری ها به سمت اجرای بهتر اهداف برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی پیش می رویم.
دکتر باقر لاریجانی خاطرنشان کرد: با طراحی ساز و کاری دانشگاههای بزرگ کشور که عمدتا در منطقه 10 آمایشی مستقر هستند می توانند به ارتقای دانشگاههای سایر مناطق آمایشی نیز کمک کنند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت بر لزوم دستیابی به اهداف برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: برای تسریع دستیابی به اهداف و ایجاد هم افزایی در این راستا لازم است همکاری بین دانشگاههای منطقه گسترش یابد. وی ابراز امیدواری کرد نتایج این جلسه زمینه های حرکت سریع تر دانشگاههای منطقه در مسیر تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و تحول در آموزش عالی سلامت کشور را فراهم آورد.

101

کد خبر: 682853

وب گردی

وب گردی