دستاوردهای سفر وزیر علوم به کره جنوبی چه بود؟

محمد فرهادی ، وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری کشورمان طی سفر دو روزه ای به کشور کره جنوبی با مقامات عالی رتبه فرهنگی و دانشگاهی این کشور دیدارهایی داشت .

به گزارش ایسکانیوز ،دکترمحمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان طی سفر دو روزه ای به کشور کره جنوبی با مقامات عالی رتبه فرهنگی و دانشگاهی این کشور دیدارهایی داشت.
این سفر که به دعوت لی جون سیک، وزیر آموزش کره جنوبی صورت گرفت، شامل دستاوردهای گوناگونی در زمینه های مختلف آموزشی و پژوهشی برای همکاری میان نهادهای علمی و آموزشی دو کشور و جهش مناسبات در حوزه های مختلف دانشگاهی بود.

جهش مناسبات در انتظار مراکز علمی ایران و کره جنوبی است

طی این سفر زمینه های لازم برای گسترش همکاری با مراکز علمی کره جنوبی به ویژه در زمینه گسترش همکاری در حوزه های تولید دانش و فناوری، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های آموزشی مشترک، همکاری های همایشی و کارگاه های آموزشی، انجام تحقیقات مشترک و فعالیت شرکت های دانش بنیان دو کشور در پارک های علم و فناوری فراهم شد که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان از تحقق و اجرایی شدن آن با همتای کره ای اش خبر داد.

ایجاد مقدمات اعطای متقابل بورس تحصیلی به دانشجویان دو کشور

همچنین مقدمات لازم جهت همکاری در زمینه تبادل استاد، اعطای متقابل بورس تحصیلی و برگزاری دوره‌های آموزشی بر مبنای یادداشت تفاهم امضا شده در جریان سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران با طرف کره ای از هر حیث فراهم شد.

کرسی زبان فارسی در کره جنوبی گسترش می یابد
در مباحثات مطرح شده مقرر شد کرسی زبان فارسی در کره جنوبی که هم اکنون دایر است، توسعه بیشتری یابد و بر اساس خواسته طرف مقابل دوره آموزش زبان کره ای نیز در یکی از دانشگاههای ایران برقرار شود.

در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان با «لی جون سیک» همتای کره ای اش بر توسعه مناسبات در حوزه آموزشی تاکید و قرارشد در راستای گسترش همکاری های دوجانبه نمایشگاه عکس مشترکی به منظور نشان دادن دستاوردهای علمی و آموزشی در دانشگاه های دو کشور برپا شود.
همچنین قرار است 13 هیئت از 13 دانشگاه مختلف کره جنوبی به ایران سفر کند که ضمن آن علاوه بر نشست های تخصصی دانشگاه های تهران، جلسات مشترکی نیز در دانشگاه های اصفهان به همین منظور برگزار شود.

مهندسی فرهنگی دانشگاه خواجه نصیر و «کی.اس.دی»
در یکی از این دیدارها، برگزاری برنامه آموزشی مشترک تحت عنوان «مهندسی فرهنگی» میان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه «کی.اس.دی» کره جنوبی نهایی شد و این دو مرکز علمی از همین امسال نسبت به جذب دانشجو مبادرت خواهند کرد.
این در حالیست که نشستی نیز میان دکتر فرهادی با دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در مقاطع مختلف در کشور کره جنوبی ،در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر سئول برگزار شد که طی آن وزیر علوم کشورمان به مشکلات دانشجویان ایرانی حاضر در کشور کره جنوبی پرداخت و برای ایجاد تسهیلات بیشتر و مرتفع شدن موارد مطرح شده، به آنان قول مساعدت داد.

پیمان خواهر خواندگی بین دو دانشگاه اصفهان و دانشگاه سئول کره جنوبی

ضمن این سفر ، دانشگاه اصفهان و دانشگاه سئول به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کره جنوبی ، ضمن امضای یادداشت تفاهم همکاری ، پیمان خواهر خواندگی منعقد کردند. که با امضای این تفاهم نامه، فعالیت های مشترک این دو مرکز علمی در حوزه های آموزشی، پژوهشی، تحقیقات، تبادل استاد و دانشجو از این پس شتاب و رشد بیشتری به خود می گیرد.

براساس برنامه اعلام شده، قرار است وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان علاوه بر ایراد دو سخنرانی در این همایش، دیدارهایی نیز در حاشیه آن با همتایان خود داشته باشد.

101/107

کد خبر: 682861

وب گردی

وب گردی