یاسر هاشمی: پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در شمال کشور بزودی وارد فاز عملیاتی می‌شود

رئیس دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: محیط زیست، جنگل و کشاورزی در شمال کشور دغدغه‌هایی است که دانشگاه آزاد اسلامی موظف است به صورت علمی و پژوهشی وارد این موضوع شود، چنان که در یک سال گذشته تحقیقات وسیعی را انجام داده و در آینده ای نزدیک، این پروژه‌های تحقیقاتی، شکل عملیاتی می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، یاسر هاشمی رفسنجانی در مراسم اختتامیه «جشنواره ملی آشتی با طبیعت» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه در اسلام به حفاظت محیط زیست و انجام کارهای فرهنگی سفارش شده، افزود: برگزاری این جشنواره، کوچکترین کاری است که در دانشگاه آزاد اسلامی برای حفظ محیط زیست انجام شد.

وی گیلان را یکی از بهترین و زیباترین استان‌های کشور با جاذبه‌های طبیعی دانست و اظهار کرد: اگر با دقت به طبیعت نگاه کنیم، می‌بینیم حال طبیعت و محیط زیست ما واقعا خراب است.

رئیس دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: شرایط نه تنها برای آیندگان بلکه برای زندگی خودمان نیز مطلوب نیست و میلیون‌ها هکتار از جنگل‌ها در حال تهدید و تخریب است که بخش عمده‌ای از آن در ایران قرار دارد.

هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: یکی از محورها و پایه‌های محیط زیست کشور بحث آموزش و پژوهش و ارتباط آن با خدمات، تولیدات و صنعت است و با محیط زیستی که باید رشد و بهبود یابد، پیوندی جدی دارد.

این مسئول تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در دهه چهارم عمر خود، بعد از افزایش کمیت و کیفیت، ارتقای دانشگاه آموزش محور به پژوهش محور، کارآفرین و ارتباط آن با صنعت به دغدغه‌های اصلی مردم روی آورده است.

هاشمی تأکید کرد: در شمال کشور محیط زیست، جنگل و کشاورزی دغدغه‌هایی است که دانشگاه آزاد اسلامی موظف است به صورت علمی و پژوهشی وارد این موضوع شود چنان که در یک سال گذشته تحقیقات وسیعی را انجام داده و در آینده ای نزدیک، این پروژه‌های تحقیقاتی، شکل عملیاتی می‌گیرد.

براساس این گزارش، در پایان پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی از سوی یاسر هاشمی رفسنجانی در سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت قرائت شد.

101

کد خبر: 682866

وب گردی

وب گردی