کشمیر با بدترین بحران در نسل کنونی روبه‌رو است

همزمان با پیشنهاد سازمان ملل برای میانجی‌گری میان هند و پاکستان، رهبران سیاسی هشدار دادند، کشمیر با بدترین بحران خود در نسل کنونی مواجه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا خبرگزاری رویترز اعلام کرد، این هشدار پس از آن صادر شد که صبح شنبه تیراندازی‌ها در سراسر مرز منطقه جامو واقع در جنوب کشمیر از سر گرفته شد.

از این تیراندازی اخیر هیچ تلفاتی گزارش نشده اگرچه هزاران روستایی در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به اقدامات تلافی‌جویانه نظامی پاکستان، مرز موجود را تخلیه کرده‌اند.

حمله جدایی‌طلبان در کشمیر تحت کنترل هند وارد هشتاد و دومین روز خود شده است.

نصیر شوگامی، رهبر حزب اپوزیسیون "کنفرانس ملی" در منطقه کشمیر گفت: تهدیدات درگیری میان هند و پاکستان و وخیم شدن ناآرامی‌های مدنی در منطقه بیانگر بدترین کابوس کشمیر است.

وی افزود: ما دوباره به زمان قبل از آتش بس ۲۰۰۳ بازگشتیم. صحبت درباره جنگ در اتاق‌های فکر دهلی نو کار آسانی است اما هنگامی که می‌بینید مردم در ترس از تیراندازی‌های مرزی زندگی می‌کنند، فوراً تحت تاثیر قرار می‌گیرید.

روستاییان مسلمان کشمیر در حمایت از پاکستان شعار سر داده و گفتند: ما رنج می‌کشیم. ما نخستین افرادی هستیم که از صلح سود می‌بریم و قربانی جنگ می‌شویم. اگر وضعیت به جنگ منجر شود، همه‌ جا در خطر است.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل اخیراً از هر دو طرف خواست تا اختلافات را به صورت دیپلماتیک حل کنند و پیشنهاد داد که اگر هر دو طرف موافقند، در این مساله میانجی‌گری کند.

وزارت امور خارجه انگلیس و آمریکا نیز بیانیه‌های صادر کرده و از هند و پاکستان خواستند تا به دنبال یک راه‌حل صلح‌آمیز باشند.

206

کد خبر: 682925

وب گردی

وب گردی