سفیر فرانسه در ایران: وجود انستیتو پاستور ایران نشان دهنده روابط دوستی و علمی دو کشور است

سفیر فرانسه در ایران با اشاره به سابقه روابط دو کشور در حوزه های مختلف، گفت: سفر سال گذشته رییس جمهور ایران به فرانسه، یک موفقیت بزرگ بود زیرا همکاری های دو جانبه بسیار مهم است.

به گزارش ایسکانیوز، فرانسو آنسمو صبح امروز در دیدار با دکتر سید حسن هاشمی که در ستاد وزارت بهداشت انجام شد، گفت: وجود انستیتو پاستور ایران نشان دهنده روابط دوستی و علمی دو کشور است که امروز به طور کامل توسط نیروهای متخصص ایرانی اداره می شود و نسبت به سایر انستیتو های پاستور در کشورها، برتری مناسبی دارد.

او از برگزاری گردهمایی مدیران انستیتو پاستور در ماه نوامبر در ایران خبر داد و گفت: قطعا انستیتو پاستور فرانسه را تشویق می کنیم تا در این گردهمایی حضور پیدا کنند و خود آنها علاقه مند هستند که در این اجلاس حضور یابند.

سفیر فرانسه در ایران با اشاره به همکاری خود در روند اجرای یکی از توافق نامه های دو کشور در حوزه سلامت، گفت: یکی دیگر از پروژه های توافقی طرفین، ساخت لابراتورهای تحقیقاتی پزشکی است که بسیار ارزشمند و مورد حمایت دولت های ایران و فرانسه است.

آنسمو افزود: دانشگاه ها و بیمارستان های دانشگاهی ایران ارتباط و همکاری های بسیار مناسبی با سازمان بیمارستانی دانشگاهی فرانسه دارند و سمینار های مشترک زیادی در حوزه های ژنتیک، اورژانس، مدیریت بیمارستانی و بیماری های عفونی برگزار خواهد شد.

او ضمن تاکید بر لزوم تبادل دانشجویان ایرانی و فرانسوی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در مراکز علمی و دانشگاهی دو کشور، افزود: تمامی محققان و دانشمندان فرانسوی، تحت تاثیر سطح علمی پزشکان ایرانی هستند و علاقه دارند تا با آنها در حوزه های مختلف در فرانسه همکاری کنند.

سفیر فرانسه در ایران تاکید کرد: تعهد می دهم که در زمینه اعطای ویزای بلند مدت به متقاضیان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در فرانسه همکاری های مناسبی انجام دهیم.

وی با اشاره به قدمت و پیشرفت چشمگیر ایران در صنعت دارو، گفت: تولید 96 درصد از داروی مورد نیاز در ایران موفقیتی بزرگ است و فرانسه می تواند در زمینه انتقال تکنولوژی تولید دارو با ایران همکاری کند زیرا علاوه بر همکاری های مشترک، می توان در مورد ساخت دارو برای بیمارانی که در ایران در حال رشد است، در مراکز تحقیقاتی به نتایج ارزنده ای رسید.

آنسمو با اشاره به اهمیت دسترسی به بازار های مناسب برای تولیدات حوزه سلامت، اضافه کرد: با رعایت کردن قوانین و مقررات داخلی ایران، ورود شرکت های دارویی فرانسه به ایران می تواند تسهیل یابد.

او در پایان یادآور شد: همکاری ایران و فرانسه می تواند در حوزه بیمارستان سازی تقویت شود و در حال حاضر هم یکی از بهترین شرکت های ساخت بیمارستان، برای ساخت بیمارستان 1000 تختخوابی در تبریز در حال مذاکره است و می توان در آینده شاهد همکاری های مناسبی در زمینه سموم دفع آفات نباتی بین دو کشور بود.

105/106

کد خبر: 682960

وب گردی

وب گردی