سید حسن نصرالله: عزم برای مقابله با همه گروه های تکفیری همچنان قوی و پرشور است

« سید حسن نصرالله » دبیرکل حزب الله با تاکید به اینکه « ریشه گروه های تکفیری مانند داعش در اردوگاه یزید نهفته است»، گفت که ابقای اسلام و گسترش آن و همه مذاهب اسلامی به فضل خون و فداکاری امام حسین (ع) و یارانش در کربلا و عاشورا است و اگر نبود این فداکاری ها از اسلام ناب امروز نشانه ای وجود نداشت.

به گزارش ایسکانیوز، مجالس عاشورائی ماه محرم سال 1438 حزب الله لبنان با شعار « صبر و پیروزی » شامگاه یکشنبه با سخنرانی دبیرکل حزب الله آغاز شد.
سید حسن نصرالله در نخستین شب مراسم مرکزی عاشورائی حزب الله در مجمع سیدالشهداء در منطقه الرویس ضاحیه جنوبی بیروت خاطرنشان کرد که جلوگیری از تحقق اهداف دشمن و تحقق اهداف خود بالاترین سطح و درجه پیروزی است.
وی در سخنرانی خود که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار و بطور مستقیم از شبکه تلویزیونی المنار پخش شد، تصریح کرد: مقاومت هنگامی که توانست مانع تحقق همه اهداف اساسی دشمن صهیونیستی شود، پیروز شد و هنگامی که موفق شد اهداف خود را محقق سازد، به بالاترین سطح پیروزی دست یافت.
دبیرکل حزب الله با بیان اینکه« طرف پیروز ممکن است به شهادت هم برسد»، اظهارداشت: مقاومت لبنان علاوه بر جلوگیری از تحقق همه اهداف دشمن، توانسته است اهداف خود مانند آزادسازی سرزمین های اشغالی، بیدار سازی مردم ، فرسایش قدرت دشمن و ارائه یک الگو برای مبارزه را محقق سازد.
سید حسن نصرالله با بیان اینکه « در کربلا اردوگاه امام حسین (ع) و اردوگاه یزید رو در روی هم قرار گرفتند و هر کدام اهدافی داشتند»، گفت: زمانی که بتوانیم نشان دهیم در آخرت و دنیا کدام پیروز و چیره است، خواهیم توانست از پیروزی و شکست سخن بگوئیم.
وی در این مراسم باشکوه که با حضور گسترده شیفتگان اهل بیت (ع) و عزاداران حسینی بر گزار شد، افزود: داعش و امثال آن که برای « نزدیک شدن به خداوند» می کشند، اهانت می کنند و سر می برند نوادگان « مسلم بن عقبه» هستند و ریشه آنها در اردوگاه یزید نهفته است.
دبیرکل حزب الله با بیان اینکه « مقاومت و انقلاب اسلامی نشات گرفته از اردوگاه امام حسین(ع) در کربلا و عاشورا هستند»، تاکید کرد که عزم برای مقابله با همه گروه های تکفیری همچنان قوی و پرشور است.
سید حسن نصرالله با تاکید به اینکه « پیروزی توام با شهادت بزرگترین پیروزی است»،خاطرنشان کرد که امام حسین (ع) امروز هم از اسلام حمایت و دشمنان جاهل و وحشی خداوند و پیامبر گرامی (ص) را رسوا می کند.

201/201

کد خبر: 682993

وب گردی

وب گردی