با این لباس در واقعیت مجازی گلوله خوردن و منفجر شدن را هم تجربه می‌کنید

دستگاه‌هایی مثل Google Cardboard و Samsung Gear VR که از طریق گوشی های هوشمند کار می‌کنند استفاده از واقعیت مجازی را برای بسیاری از کاربران به امری در دسترس تبدیل کرده‌اند. اما امسال احتمالا دستگاه‌های بیشتری در زمینه واقعیت مجازی ساخته می‌شوند و در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، پیش‌خرید هدست واقعیت مجازی Oculus Rift آغاز شده، رقبایی مثل Playstation VR و HTC Vive هم از این جریان خیلی عقب نیستند و به زودی هدست‌های‌شان را در اختیار کاربران خواهند گذاشت. حال شرکتی به نام Tesla Studios لباسی طراحی کرده که تجربه واقعیت مجازی شما را بسیار واقعی‌تر هم می‌کند. با این لباس می‌توانید درحالی که تصاویر را می‌بینید فیدبک‌های لمسی هم دریافت کنید. این فیدبک‌های لمسی از یک ویبره یا شوک ساده فراتر هستند و شما را کاملا به یک تجربه واقعی‌تر نزدیک می‌کنند.

اگر این استارتاپ بتواند در حدود ۳۵۰ هزار دلار پول جمع کند می‌تواند ایده این لباس را هم به حقیقت مبدل کند. این لباس ۱۶ نقطه مختلف بدن را برای وارد کردن فیدبک لمسی در نظر دارد و از تحریک الکتریکی عصبی عضلانی استفاده می‌کند. این لباس با باتری کار می‌کند و اگر روزانه از آن به شکل معمول استفاده کنید (نه کم و نه زیاد) می‌تواند تا ۴ روز دوام بیاورد.

ظاهرا با وجود نقاط مختلف در این لباس که به بدن محرک‌های الکتریکی وارد می‌کنند می‌شود اغلب برخوردهای لمسی زندگی روزمره را باز تولید کرد. تماس با اشیا، خوردن به موانع تا گلوله خوردن و قرار گرفتن در معرض انفجار.

108/101

کد خبر: 682995

وب گردی

وب گردی