سرقت به عنف به شیوه بیهوشی/کاربران  سایت دیوار  در تله سارق ایرانگرد

سارقی که با شناسایی طعمه‌های خود در سایت دیوار در شهرهای مختلف از آنان دزدی می‌کرد بازداشت شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شرق فردی مدتی قبل، با مراجعه به کلانتری رسالت شهرستان کرج به مأموران اعلام کرد شخصی در محدوده اتوبان آزادگان تهران، بعد از بیهوش‌کردن او اقدام به سرقت گوشی تلفن‌ همراه وی به ارزش تقریبی دو‌میلیون‌ و ٢٠٠ ‌هزار تومان کرده است. مال‌باخته که عکاس یکی از خبرگزاری‌های رسمی است، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «آگهی فروش گوشی تلفن ‌همراه خود را در «سایت دیوار» ثبت کرده بودم که شخصی با عنوان خریدار با تلفن من تماس گرفت. پس از توافق بر سر قیمت خرید گوشی، در محل پل آزادگان قرار گذاشتیم و جوانی حدودا ٣٠‌ساله در محل حاضر شد. پس از توافق بر سر قیمت گوشی این جوان به بهانه گرفتن پول از برادرش، اقدام به کرایه دربست یک خودرو سواری کرد و با یکدیگر به چهارراه بهار رفتیم. در آنجا، این شخص در تماس با برادرش خواهان چند دقیقه فرصت از من شد و در نهایت من را به خوردن یک لیوان آبمیوه دعوت کرد. به بهانه خرید آبمیوه از ماشین پیاده شد و پس از چند دقیقه با دو لیوان آب هویج مجددا به ماشین بازگشت. مجددا به همان محل ملاقات اول خود در محدوده پل آزادگان بازگشتیم. در آنجا بود که این شخص مدعی شد پول خرید گوشی تلفن ‌همراه از طرف برادرش و از طریق سیستم شتاب بانکی به حسابم واریز شده و به این بهانه از من خواست تا از طریق ATM حساب خودم را چک کنم. درحالی‌که قصد مراجعه به دستگاه خودپرداز را داشتم، دچار سردرد و سرگیجه شدیدی شدم. در آن شرایط فقط متوجه سرقت گوشی تلفن همراه خود از سوی این شخص و فرار وی از محل شدم».

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت به عنف به شیوه بیهوشی» و به دستور شعبه پانزدهم دادسرای عمومی و انقلاب کرج، پرونده برای رسیدگی در اختیار پلیس آگاهی شهرستان کرج قرار گرفت. کارآگاهان در پلیس آگاهی کرج، در ادامه رسیدگی به پرونده موفق به شناسایی فردی در محدوده خیابان حافظ تهران شدند. بنا بر اظهارات این شخص، او گوشی تلفن همراه را با جعبه مربوطه به قیمت یک‌میلیون‌و ٦٠٠ ‌هزار تومان خرید و هیچ اطلاعی از مسروقه‌بودن آن نداشت.

شخص خریدار گوشی تلفن‌ همراه در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «من این گوشی را به همراه کارتن آن، از فردی حدودا ٣٠‌ساله خریدم و با توجه به اینکه گوشی جعبه داشت، به هیچ عنوان فکر نمی‌کردم مسروقه است».

در ادامه، پرونده با اخذ نیابت قضائی از دادسرای عمومی و انقلاب کرج به دادسرای ناحیه ١١ تهران ارجاع و به دستور بازپرس شعبه سوم این دادسرا، پرونده برای ادامه تحقیقات به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد. کارآگاهان با توجه به محل فروش گوشی تلفن‌ همراه در محدوده خیابان حافظ و مجهز‌بودن مغازه به سیستم مداربسته، با بازبینی تصاویر به‌دست‌آمده و همچنین انجام چهره‌نگاری از سوی مال‌باخته موفق به شناسایی تصاویر شخص سارق شدند. مأموران با بهره‌گیری از تصاویر به‌دست‌آمده از متهم و همچنین سوابق مجرمان سابقه‌دار در پلیس آگاهی، موفق به شناسایی مجرمی سابقه‌دار به نام «محمد. ک» (٣٤‌ساله) شدند که برابر سوابقش بارها به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شده بود. پس از شناسایی «محمد» به ‌عنوان متهم پرونده و در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند او چندی پیش از سوی گشت کلانتری ابوسعید به اتهام همراه داشتن اسکناس‌های مجعول دستگیر و به دستور مقام قضائی روانه زندان شده است. «محمد» پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ و مواجهه حضوری با مال‌باخته و همچنین خریدار گوشی تلفن ‌همراه، به سرقت گوشی به شیوه بیهوشی و همچنین فروش مال مسروقه به مبلغ یک‌میلیون‌و ٦٠٠ ‌هزار تومان اعتراف کرد. متهم درباره انگیزه سرقت‌هایش عنوان کرد دزدی‌ها را برای تهیه هزینه مصرف مواد مخدرش از نوع شیشه انجام داده است. او درباره نحوه انجام سرقت‌ها نیز به کارآگاهان گفت: «از طریق سایت دیوار افراد را شناسایی می‌کردم و پس از گذاشتن قرار ملاقات، به شیوه مسموم‌کردن با آبمیوه اقدام به سرقت گوشی‌های تلفن همراه افراد می‌کردم و گوشی‌های تلفن همراه را در محدوده خیابان حافظ می‌فروختم». متهم درباره مدت فعالیت و محل‌های ارتکاب سرقت خود نیز عنوان کرد: «از اواخر سال گذشته در شهرهای تهران، قم، کرج و شیراز، به این شیوه و شگرد اقدام به سرقت کرده‌ام». سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم به انجام سرقت‌های مشابه در تهران و همچنین تعداد دیگری از شهرستان‌های کشور و به منظور شناسایی سایر جرائم ارتکابی متهم و شناسایی و دعوت از سایر مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ١١ تهران صادر شده است و از مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به این پایگاه واقع در میدان حر، انتهای خیابان ١٢ فروردین مراجعه کنند».

105105

کد خبر: 683021

وب گردی

وب گردی