درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی هند و شورشیان

پلیس هند اعلام کرد: درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی این کشور با یک گروه از شبه نظامیانی که به اردوگاه ارتش در منطقه کشمیر تحت کنترل هند حمله کرده بودند با کشته شدن یک سرباز اوایل امروز (دوشنبه) پایان یافت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد، یک مقام پلیس هند که نامش را فاش نساخت گفت: عملیات‌های تجسسی و تحقیقات در محل این پایگاه ارتش هند که اواخر روز یکشنبه مورد حمله شبه نظامیان مسلح به نارنجک و مسلسل قرار گرفت، همچنان ادامه دارد.

سید جاوید مجتبی گیلانی، یک مقام ارشد پلیس هند پیش‌تر گفته بود که مشخص نیست آیا این شبه نظامیان به دنبال ورود به داخل پایگاه واقع در شهر بارامولا، در 50 کیلومتری شمال غرب سرینگر، بوده‌اند یا خیر.

این اردوگاه ارتش هند مقر واحد ویژه مبارزه با شبه نظامیان در منطقه کشمیر محسوب می‌شوند.

به گفته این مقام پلیس هند شبه نظامیانی که با ارتش هند همکاری می‌کنند نیز در این پایگاه مستقر هستند. حمله روز یکشنبه سه روز بعد از آن انجام شد که ارتش هند اعلام کرد، "دست به یک حمله حساب شده در منطقه زده و سکوهای پرتاب موشک تروریست‌ها را که با حمایت پاکستان تامین شده بودند، از بین برده است."

این حمله نیروهای امنیتی هند پس از یک حمله مرگبار شورشیان در تاریخ 18 سپتامبر به پایگاه دیگری متعلق به نیروهای هندی در کشمیر صورت گرفت که دست کم 18 نظامی هند در آن کشته شدند.

206/201

کد خبر: 683036

وب گردی

وب گردی