یک درصد بودجه‌ دانشگاه‌های پزشکی به طرح تحول آموزش اختصاص می یابد

قائم‌مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، کمبود اعتبارات را مهم ترین مشکل در اجرای طرح تحول آموزش پزشکی عنوان کرد و گفت: بر اساس تصمیمی که در وزارت بهداشت گرفته شد یک درصد از بودجه‌های اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی به اجرای طرح تحول آموزش پزشکی اختصاص می یابد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر حمید اکبری، عملکرد دانشگاه‌ها در اجرای طرح تحول آموزش پزشکی را قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، تلاش می‌کنیم با حضور در دانشگاه‌های علوم پزشکی وضعیت پیشرفت اجرای برنامه طرح تحول آموزش در دانشگاه‌ها را بررسی کنیم که اولین جلسه این بررسی‌ها از کلان‌منطقه 10 آمایشی شروع شده و در جلسات بعدی عملکرد دانشگاه‌های دیگر را ارزیابی می کنیم.

او در ادامه با اشاره به آشنایی کامل دانشگاه‌های علوم پزشکی با مفاهیم تحت تحول آموزش پزشکی، گفت: برنامه طرح تحول آموزش وزارت بهداشت که اجرای آن از حدود یک سال پیش با ابلاغ به دانشگاه‌ها کلید خورده یک برنامه مترقیانه است. اما از آنجایی که دانشگاه‌ها ابتدا آشنایی زیادی با مفاهیم و مباحث این برنامه نداشته‌اند، لذا آشنا کردن دانشگاه‌ها با مفاهیم و گفتمان طرح اولین قدم برای اجرایی کردن این طرح بود که خوشبختانه در حال حاضر این ضرورت برطرف شده است.

قائم‌مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت بیان کرد: عملکرد هر یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی در اجرای طرح تحول آموزش پزشکی با توجه به ماموریت واسپاری شده متفاوت است. اما در مجموع بر اساس ارزیابی‌های انجام شده کارنامه دانشگاه‌ها در اجرای این طرح قابل قبول بوده است که قطعاً روند اجرای آن در سال تحصیلی جدید بهتر خواهد شد.

دکتر اکبری همچنین کمبود اعتبارات را مهمترین مشکل اجرای طرح تحول آموزش پزشکی عنوان کرد و گفت: اگرچه محدودیت بودجه مختص این طرح نیست و معاونت آموزشی با این مشکل مواجه است. اما اقداماتی برای رفع آن انجام شده است که اختصاص یک درصد از درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان طرح مصوب در هیات امنای معاونت آموزشی وزارت بهداشت یکی از راهکارها در جهت رفع مشکل و اجرایی شدن طرح تحول آموزشی پزشکی است. همچنین معاونت آموزشی وزارت بهداشت بودجه‌هایی را نیز در این زمینه به دانشگاه‌ها اختصاص داده است.

قائم‌مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در پایان در خصوص چشم‌انداز آتی این وزارتخانه در اجرای طرح تحول آموزش دانشجویان پزشکی گفت: همانطور که عنوان شد قدم اول در اجرای این طرح نهادینه کردن گفتمان تحول آموزشی بود. اما گام دوم اجرایی‌سازی جدی این طرح است که خوشبختانه در این زمینه زیرساخت‌های لازم فراهم شده و پیش‌بینی می‌شود این برنامه با آغاز سال تحصیلی جدید با سرعت بیشتری اجرا شود بطوریکه آثار آن تا پایان سال جاری و آغاز سال 96 مشهود باشد.

101

کد خبر: 683051

وب گردی

وب گردی