قرارداد ساخت ٣ هزار واگن تا پایان امسال نهایی می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن قرارداد ساخت سه هزار واگن تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محسن پورسیدآقایی امروز (یکشنبه، ١١ مهرماه) در مراسم امضای قرارداد اجرای طرح توسعه حمل و نقل ریلی بار و مسافر با اعلام این خبر افزود: هم اکنون قرارداد ٤٠٠ واگن امضا شده است و تا پایان امسال قرارداد ساخت سه هزار واگن دیگر نهایی می شود.

وی افزود: این میزان سهمی بسزا در افزایش و جابجایی بار و مسافر از طریق ناوگان ریلی داشته است.

پورسیدآقایی با اشاره به این که سهم حمل و نقل ریلی برای نخستین بار در ٢٠ سال گذشته و در سال ٩٤ از کل حمل و نقل کشور فراتر رفته است، یادآور شد: سهم حمل و نقل ریلی بار از ١٠,٥ درصد در سالهای ٩٣ و ٩٤ به ١١.٨ درصد رسید.

مدیرعامل شرکت راه آهن، رشد سالانه حمل و نقل ریلی را در سه سال اخیر سالانه حدود هفت درصد عنوان کرد و گفت: افزایش سهم حمل و نقل ریلی در مقایسه با کل حمل و نقل کشور مدیون جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و کاهش تعرفه راه آهن است.

وی با بیان این که قیمت حمل و نقل ریلی در سه سال گذشته به اندازه تورم رشد نداشته است، افزود: نرخ حمل و نقل ریلی در مواردی کاهنده بوده است و برخی خدمات همچنان با نرخ سال ٩٢ ارائه می شود.

قرارداد اجرای طرح توسعه حمل و نقل ریلی بار و مسافر امروز و با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی امضا شد.

602/401

کد خبر: 683086

وب گردی

وب گردی