رفع مشکل عملیات بانکی کلید توسعه روابط با آلمان است

رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان با اشاره به باقی ماندن مشکلات بانکی ایران و آلمان گفت: با رفع مشکلات عملیات بانکی، شرکتهای دو کشور می‌توانند گفت‌وگوهای سودمندی با یکدیگر داشته باشند و روابط خود را توسعه دهند.

به گزارش ایسکانیوز، غلامحسین شافعی در نشست مشترک اقتصادی ایران و آلمان در محل اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: روابط اقتصادی ایران و آلمان عمق تاریخی دارد هر چند فراز و نشیبهایی داشته است.

وی افزود: در 10 سال اخیر این روابط تحت تاثیر عوامل مختلف سیاسی بویژه هسته‌ای از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: پشت سرگذاشتن موضوع هسته‌ای و ظرفیتهای موجود منافع مشترک، چشم‌انداز مناسبی را پیش روی توسعه روابط اقتصادی دو کشور فراهم کرده است.

شافعی تصریح کرد: ایران در شرایط فعلی به تکنولوژی آلمان و همکاریهای دانشگاهی، علمی و صنعتی برای توسعه روابط اقتصادی نیازمند است.

وی با اشاره به اینکه ایران دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه است، گفت: در کشور ما نیروی کار جوان و تحصیل‌کرده و زیرساختهای توسعه یافته و منابع طبیعی زیادی از جمله نفت و گاز وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تغییرات زیادی در اقتصاد ایران در حال رخ دادن است و اصلاح امور مالیاتها نیز در حال انجام است که این امر شرایط مناسبی برای توسعه روابط صنعتی و همکاری در بخشهای سلامت و گردشگری ایجاد می‌کند.

شافعی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در بخشهای پتروشیمی، حمل و نقل، محیط زیست، خودروسازی، مخابرات، خدمات فنی و مهندسی، تحقیق و توسعه‌، زمینه‌ساز گسترش روابط دو کشور خواهد بود.

وی افزود: ایران در منطقه خاورمیانه جایگاه باثباتی دارد و روابط ما با کشورهای عراق، قفقاز، افغانستان و ... شرایط مناسبی برای همکاریهای دو کشور ایجاد کرده است و ایرانیها تمایل زیادی برای توسعه روابط خود با آلمانها دارند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ورود معاون صدر اعظم آلمان به ایران همراه با هیئت اقتصادی زمینه توسعه روابط دو کشور را ایجاد کرده است گفت: با رفع مشکلات بانکی، شرکتهای ایرانی و آلمانی می‌توانند گفت‌وگوهای سودمندی با یکدیگر داشته باشند.

402/602

کد خبر: 683152

وب گردی

وب گردی