مهرداد نصرتی:هیچ سهمی از اجرا و کنسرت نداریم

مهرداد نصرتی می گوید: مشکل موسیقی ایران نداشتن متولی است.به راحتی همه چیز قابل تغییر است زیرا قانون واحدی در بین نیست.

مهرداد نصرتی آهنگساز، در گفتگو با ایسکانیوز در مورد روند موسیقی امروز جامعه ما گفت: به دلیل اینکه سطح سلیقه مردم بالا رفته است و آثار بیشتر و بهتر فهمیده می شود.هنرمندان نیز شیوه های متفاوت تری نسبت به قبل ارائه می دهند. در حال حاضر در عرصه موسیقی تفکیک صورت گرفته و باعث شده است مثل سابق تمامی سبک ها در یک ژانر مشاهده نشود. این امر گستره تولید و اجرا را وسیع تر کرده، زیرا موزیسین می تواند در هر سبک و شیوه ای که دوست دارد فعالیت داشته باشد.

وی با اشاره به مشکل اصلی موسیقی امروز گفت: مشکل موسیقی ایران نداشتن متولی است.به راحتی همه چیز قابل تغییر است زیرا قانون واحدی در این بین نیست.سرمایه گذاران شخصی از حضورشان هراس دارند.از همه مهم تر شبکه خاصی برای انتشار آهنگ هایمان وجود ندارد.زیرا موسیقی امروز مبتنی بر تصویر است.

وی افزود: متاسفانه هنرمندان ما در شرایط مالی مناسبی قرار ندارند.زیرا نه از آثارشان حمایت می شود نه از خودشان.وقتی موسیقی در اختیار خواننده یا هر کسی قرار می دهیم هیچ سهمی از اجرا و کنسرت نداریم.و این امر موجب تعدد کار است که کیفیت کار را پائین می آورد.به جز معدود خواننده هائی که درگیر کنسرت هستند بقیه در سطح متوسط یا پائین قرار دارند.در صورتی که در هیچ کجای دنیا شرایط به این شکل نیست.

وی در خصوص انجمن سرایش که مدتی است فعالیت ندارد اظهار داشت: بسیار راغب هستم این انجمن مثل قبل به فعالیت خود ادامه بدهد.زیرا بستر مناسبی برای شاعران توانائی بود که در بازار فعالیتی نداشتند ولی نتایج بسیار خوبی ارائه دادند که امروزه تمامی آنها در بازار موسیقی فعالیت مثبتی دارند.

نصرتی همچنین درمورد جدید ترین کارهای خود گفت: قطعه ای با صدای احسان خواجه امیری، ترانه افشین یدالهی و تنظیم فردین خلعتبری که این ترانه برای ایام محرم و عاشوراست منتشر می شود. طی صحبتی که با احسان خواجه امیری داشتم طرح ها و ایده های جدیدی نیز در رابطه با آلبوم جدیدش پیش رو داریم.در حال حاضر نیزموسیقی تیتراژ برنامه امروزی ها که از شبکه دو پخش می شود با ترانه احمد خلیلی و تنظیم حامد برادران را انجام داده ام. تیتراژ برنامه عصر خانواده از شبکه دو سیما با صدای توحید و ترانه حسین غیاثی و تنظیم رامین عبداللهی.همچنین موسیقی چند قطعه از آلبوم جدید محمد علیزاده را نیز آماده انتشار دارم.و یک قطعه به سفارش فدراسیون المپیک برای تمامی مسابقات و برنامه های ورزشی با صدای رضا صادقی تهیه شد که از شبکه خانگی پخش می شود.

این آهنگساز همچنین در خصوص خوانندگی خود افزود: از ابتدا در حوزه آهنگسازی، تنظیم فعالیت داشتم و در سال 80 آلبومی تهیه کردم که منتشر نشد.ولی در حال حاضر تصمیم دارم قطعه هائی مطابق با شرایط موسیقی روز ایران ارائه دهم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نتیجه مطلوبی که از خواننده بودن خود انتظار دارم دریافت نکرده ام.زیرا باید خوانندگی من نیز مانند آهنگ سازی ام مخاطبین بیشتری جذب کند.

مهرداد نصرتی در پایان گفت: یاد می کنم از دوستی که نبودش در شرایط فعلی بیشتر حس می شود.ای کاش ناصر عبداللهی در میان ما حضور داشتند.تا در این دوران ناخوانندگی و کم هنری برای موسیقی موثر واقع می شد.

504502

کد خبر: 683153

وب گردی

وب گردی