حق شناس: رقیب نمی تواند رای اصلاح طلبان را جذب کند

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در رابطه با فعالیت های اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: فکر نمی کنم جریان اصلاح طلب بخواهد مانند چند دوره پیش که برخی سیاست تحریم انتخابات را پیشه کرده بودند حرکت کند، توجه اصلاح طلبان حضور حداکثری در انتخابات و پای صندوق رای و توجه به آرای خاکستری است که طبیعتا رقیب نمی تواند رای آن ها را جذب کند و تلاش می کند آنان را از حضور در پای صندوق رای ناامید کند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدجواد حق شناس درباره راهبرد اصلاح طلبان برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی افزود: همانطور که اصلاح طلبان گام اول را در انتخابات سال 1392 و گام دوم را در انتخابات سال 1394 برداشتند بنای آنان این است بتوانند گام سوم را در انتخابات سال 1396 با همان فرمول قبلی البته با اشتباه های کمتر و وحدت نظر بیشتر بردارند.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان تلاش خود را در این چارچوب انجام می دهند که با وفاق حداکثری و در عین حال با توجه به شرایط و حساسیت کشور براساس مشارکت حداکثری مردم در امر انتخابات و توجه به حقوق آن ها و نیازی که جامعه برای معرفی نیروهای کارآمد و شایسته و توانمند دارد و همچنین براساس شایسته سالاری و تقویت نهادهای مدنی حرکت کنند.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: در ارتباط با بحث ریاست جمهوری همه تلاش اصلاح طلبان بر این است که بتوانند به یک وفاق حداکثری برسند و براساس فرمول سال 1392 حرکت کنند.
حق شناس با تاکید بر این که برنامه مجموعه اصلاح طلبان این است که در انتخابات سال آینده از آقای روحانی حمایت کنند، اظهارداشت: باید به خاطر داشته باشیم که انتخابات ریاست جمهوری در واقع یک بازیگر ندارد بلکه بازیگران متعددی در این عرصه وجود دارند.
وی انتخابات را به یک بازی شطرنج تشبیه کرد و یادآور شد: در این بازی ممکن است آنقدر که شما به منافع ملی، مشارکت سیاسی و حقوق اساسی مردم بابت داشتن حق رای و حق آزادی رای یا حق حضور در انتخابات توجه دارید طرف مقابل توجه نداشته باشد.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با طرح این سوال که اگر در این بازی دو طرفه شطرنج طرف مقابل با یک حرکت انتحاری حمله ور شد و وزیر شما را حذف کرد، آیا شما باید بازی را تعطیل کنید؟ ،گفت: طبیعتا در یک نگاه واقع گرایانه به عرصه سیاست فکر نمی کنم جریان اصلاح طلب بخواهد دست خود را ببندد و دست به یک رفتار انتحاری در عرصه سیاست ایران بزند.
حق شناس افزود: فکر نمی کنم جریان اصلاح طلب بخواهد مانند چند دوره پیش که برخی سیاست تحریم انتخابات را پیشه کرده بودند حرکت کند، توجه اصلاح طلبان حضور حداکثری در انتخابات و پای صندوق رای و توجه به آرای خاکستری است که طبیعتا رقیب نمی تواند رای آن ها را جذب کند و تلاش می کند آنان را از حضور در پای صندوق رای ناامید کند.
وی در گفت و گو با ایرنا ادامه داد: همچنین ممکن است طرف مقابل دست به یک رفتاری غیرقابل پیش بینی بزند، همانطور که در انتخابات سال 1392 هیچ کس پیش بینی نمی کرد آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان چهره ای شناخته شده با سوابقی روشن در انقلاب اسلامی عدم احرازصلاحیت شود، لذا جریان اصلاح طلب باید به تمام احتمالات توجه کند.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی همچنین در خصوص برخی اظهارنظرها پیرامون تشکیل نشدن شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان برای انتخابات شوراهای اسلامی با توجه به عملکرد این شورا در انتخابات گذشته گفت: در جریان احزاب اصلاح طلب دو دیدگاه وجود دارد که این دو دیدگاه در حال گفت و گو هستند و سعی می کنند به نظر واحد برسند.
حق شناس افزود: طرفین براین باور هستند که شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان می تواند با اشتباه کمتر ظاهر شود و حتی تلاش می شود یک شورای سیاست گذاری جدید شکل بگیرد تا در ترکیب و شرح وظایف و در زمان بتواند با اشتباه کمتر و کارآمدتر ظاهر شود.
وی ادامه داد: طرفین تلاش می کنند به یک نظر واحد برسند و من مطمئن هستم این اتفاق خواهد افتاد.

202/201

کد خبر: 683187

وب گردی

وب گردی