دیدار رحمانی فضلی با رئیس جمهوری آذربایجان در باکو

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه، در نخستین روز سفر خود به باکو با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان دیدار کرد .

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی همکاری های ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه های مختلف، شامل مبارزه با مواد مخدر، تروریسم، جرایم سایبری و فضای مجازی و نیز مبارزه با تروریسم تکفیری را مورد تاکید قرار داد .
وزیر کشور ایران همچنین سند همکاری امضا شده میان ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه حوادث غیر مترقبه و تجربیات زیادی که ایران در این حوزه دارد مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت گسترش همکاری های دو کشور در این راستا تاکید کرد .
الهام علی اف نیز در این دیدار با اشاره به وجود روابط خوب میان روسای جمهوری دو کشور و با تایید نظرات وزیر کشور ایران گفت : خطر تروریسم از بیرون منطقه به ما تحمیل شده و کشورهای منطقه باید با همکاری و اتحاد با یک دیگر با این خطر مقابله کنند .
رییس جمهوری آذربایجان از پیشرفت همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف از جمله میان استانهای دو کشور تقدیر و آمادگی جمهوری آذربایجان برای ارتقای هر چه بیشتر این همکاری را اعلام کرد .
وی با اشاره به همکا­ری های اقتصادی دو کشور به اهمیت تکمیل دالان حمل و نقل شمال - جنوب و نقش اتصال راه آهن دو کشور برای افزایش ظرفیت های ترانزیتی در منطقه تاکید کرد .
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران امروز (دوشنبه) برای دیدار دو روزه وارد جمهوری آذربایجان شد و قرار است در این سفر همچنین با رامیل اوسوب اف همتای آذربایجانی و کمال الدین حیدر اف وزیر حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان دیدار کند .

202/201

کد خبر: 683211

وب گردی

وب گردی