حضور یک زن برقع‌پوش در تلویزیون نروژ

یک زن مسلمان برقع‌پوش در حضوری تاریخی به یکی از برنامه‌های تلویزیونی در نروژ رفت. به گفته این زن، مشارکت زنان مسلمان در بحث‌های مربوط به برقع و روبند که اخیرا در سراسر اروپا بالا گرفته است، ضرورت دارد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لیلا حسیک (Leyla Hasic) یکی از سه زن مسلمانی بود که اوایل هفته در برنامه تلویزیون دولتی نروژ (NRK) حاضر شد و به بحث درخصوص پوشش کامل بدن، روبند و برقع پرداخت.

او گفت: گمان می‌کنم که روبند مرا از همه چیز رها کرده است؛ از فشار مد، فشار زیبایی و فرم بدن که مشکل روزافزون جهان است و نه فقط نروژ. صادقانه می‌توانم بگویم که نحوه لباس پوشیدن من، اکنون مرا لیبرال‌تر از همیشه کرده است.

وی به گفته خودش، دوست دارد که کاملا با جامعه نروژ تنیده شود. او تاکید دارد که پوشش کامل بدن لزوما مانعی در ارتباطات نیست و چیزهایی مثل زبان بدن و لحن وجود دارد که برای مکالمه موفق لازم است.

تنش‌ها بر سر پوشش‌های صورت برای زنان مسلمان از جمله روبنده، برقع و نقاب مدت‌هاست که در نروژ و سایر کشورهای اروپایی بالا گرفته است. در نروژ احزاب دولتی و احزاب اپوزیسیون به شدت به دنبال آن هستند تا ممنوعیت برقع‌پوشی را به صورت ملی اجرا کنند.

206

کد خبر: 683233

وب گردی

وب گردی