نشست توجیهی دانشجویان دخترجدید الورود دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد برگزار شد

 نشست توجیهی دانشجویان دختر، ورودی سال تحصیلی 96-95 دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد روز یکشنبه یازدهم مهرماه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، جلسه توجیهی دانشجویان دختر ورودی مهرماه سال تحصیلی 96-95 با حضور رئیس و معاونین واحد، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در سالن اجتماعات علامه شهیدی واحد بروجرد برگزار شد .

در این نشست پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود ملی، رییس واحد بروجرد پشت تریبون قرار گرفت و ضمن خیر مقدم به دانشجویان و حاضرین، آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت و برای دانشجویان موفقیت و سربلندی در راستای کسب علم و دانش آرزو کرد.

دکتر مجید شمس گفت:« وقتی شما برای کسب علم و دانش حاضر به پرداخت هزینه مادی و معنوی هستید نشان دهنده این است که دانش برایتان از اهمیت و اولویت بالایی برخوردار است که حاضرید در آن علیرغم تنگناهای احتمالی سرمایه گذاری کنید.»

وی سپس به معرفی توانمندیهای واحد بروجرد پرداخت و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد اکنون با درجه جامع و 12500 دانشجو، حدود 200 نفر هیأت علمی، بالغ بر 300 کارمند، کارگاه و آزمایشگاههای مناسب، خوابگاه و کتابخانه بزرگ با 120 هزار جلد کتاب، پذیرای دانشجویان جدید است.»

رئیس واحد بروجرد با اشاره به موفقیتهای تنی چند از دانشجویان این واحد در عرصه های مختلف، از دانشجویان خواست ضمن تلاش مضاعف و استفاده از امکانات موجود در دوران تحصیل با جدیت بیشتری درس بخوانند و قدر این دوران را که با سرعت طی خواهد شد بدانند و با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را بزرگترین دانشگاه حضوری جهان عنوان کرد و افزود: « این دانشگاه با 5 میلیون فارغ‌التحصیل، 1.5 میلیون دانشجو، 40 هزار استاد و 35 هزار کارمند بدون استفاده از بودجه دولتی هیچ سهام داری ندارد و متعلق به عموم مردم است و شهریه دانشجویانش فقط در خودِ دانشگاه هزینه می شود.»

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مهدی قدرتی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان ، طی سخنانی ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به دانشجویان، از واحد بروجرد به عنوان یکی از واحدهای بزرگ و مطرح کشور نام برد و به دانشجویان برای انتخاب این واحد دانشگاهی جهت ادامه تحصیل تبریک گفت.

قدرتی گفت: «دانشجویان باید هدف خود را از ادامه تحصیل مشخص نموده و این هدف را برای خود ترسیم کنند.»

وی در ادامه افزود:«برای هر کاری باید هدفی ترسیم کرد. می توان برای یک کار، چندین هدف مدنظر قرار داد. این اهداف ممکن است بسیاری از نیازهای ما را برطرف کند. مثلا هدف از تحصیل دردانشگاه ممکن است جهت اشتغال، افزایش وجهه اجتماعی، علاقه به علم و دانش، تحرک اجتماعی و افزایش سطح مشارکت در گروههای اجتماعی و ... باشد و این نیازهاست که گرایش به سمت علم را موجب می شود.»

قدرتی افزود: «علم و دانش وقتی نافع و سودمند است که در جهت کمک به انسان و بشریت باشد و گره گشای مشکلات انسانها باشد و نه در جهت ویرانی و کشتار انسانها، مثل تولید بمب اتمی.»

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: «با نگاه توحیدی و الهی به علم هدف از کسب علم نیز درست و سازنده خواهد بود و این هدف به ساختن جامعه ای مطلوب کمک خواهد کرد.»

وی افزود: «اگر نگاه به علم، الهی باشد آنوقت است که علم و دانش نافع خواهد شد و به جامعه آسیب نخواهد رساند. چرا که در نهایت"تحصیل علم" باید منجر به تولید علم با نگاه الهی شود تا هدف، محقق شده تلقی شود.»

در ادامه این جلسه، چند تن از معاونین واحد، مدیران گروههای آموزشی و رؤسای دانشکده ها ضمن معرفی حوزه های مربوطه و شرح وظایفشان، دانشجویان را با قوانین و مقررات دانشگاه در حوزه های مربوط به خود آشنا نمودند.

لازم بذکر است نشست توجیهی برادران نیز امروز دوشنبه دوازدهم مهرماه در سالن اجتماعات علامه شهیدی این واحد برگزار خواهد شد.

101

کد خبر: 683261

وب گردی

وب گردی