بیمه هرمس فعالیت خود را در ایران ازسر می گیرد

وزیر اقتصاد و انرژی آلمان گفت: شرکت بیمه هرمس می‌تواند فعالیت خود را در ایران آغاز کند، هرچند موانع و مشکلات مالی همچنان وجود دارد، اما با همکاری بنگاه ها و بخش‌های خصوصی ٢ کشور می‌توانیم شرایط را تغییر دهیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت و انرژی، زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و انرژی و معاون صدراعظم آلمان، امروز (دوشنبه، ١٢ مهرماه) در همایش تجاری ایران و آلمان در اتاق ایران، با بیان این که ٢ کشور علاقمند به گسترش روابط، بویژه روابط اقتصادی هستند، گفت: هیئت ١٠٠ نفره آلمانی مرکب از نمایندگان شرکت‌های کوچک و متوسط است، ما اعتقاد داریم نباید تنها تمرکز بر شرکت‌های بزرگ آلمان باشد بلکه، شرکت‌های کوچک و متوسط نیز مصمم به همکاری با ایران هستند.

وی به برگزاری جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ٢ کشور پس از گذشت ١٥ سال وقفه، اشاره کرد و افزود: امیدواریم این وقفه طولانی دیگر اتفاق نیفتد، بنابراین باید بتوانیم روابط خوب گذشته را دوباره احیا کنیم.

وزیر اقتصاد و انرژی و معاون صدراعظم آلمان تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌های آلمانی در دوره تحریم شرایط خود را حفظ کردند و همکاری با ایران را ادامه دادند، بنابراین می‌توانیم مشکلات پیچیده و سخت را میان خود حل و فصل کنیم.

وی عنوان کرد: ایران و آلمان می‌توانند در بخش‌های زیادی همچون انرژی، پتروشیمی، محیط زیست و غیره همکاری داشته باشند، نمی‌توان انتظار معجزه داشت، اما باید همکاری و موفقیت را لمس کرد و آن را به‌دست آورد.

گابریل گفت: با همکاری در پروژه های مشترک می‌توانیم به توسعه و پیشرفت دست یابیم، همچنین بیمه هرمس می‌تواند فعالیت خود را در ایران آغاز کند، هرچند موانع و مشکلات مالی همچنان وجود دارد، اما با همکاری بنگاه‌ها و بخش‌های خصوصی ٢ کشور می‌توانیم شرایط را تغییر دهیم.

وزیر اقتصاد و انرژی و معاون صدراعظم آلمان افزود: امروز تفاهم‌نامه‌ای با بانک مرکزی ایران امضا خواهیم کرد که در توسعه روابط بانکی میان ٢ کشور تاثیری بسزا خواهد داشت، هرچند اعتقاد داریم برای ایجاد تغییرات سریع، به زمان نیاز داریم.

602/401

کد خبر: 683263

وب گردی

وب گردی