شرایط برای همکاری ایران و آلمان در بخش‌ پتروشیمی مهیاست

غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی ایران، امروز (دوشنبه، ١٢ مهرماه) در همایش تجاری ایران و آلمان که با حضور زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و انرژی و معاون صدراعظم آلمان در اتاق ایران برگزار شد گفت: روابط ایران و آلمان، روابطی دیرینه و تاریخی است که با وجود فراز و نشیب‌های فراوان، همکاری‌های ٢ کشور در نزد افکار عمومی مثبت ارزیابی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت و انرژی، در مورد روابط ایران و آلمان گفت: متاسفانه روابط ٢ کشور طی سال‌های گذشته تحت تاثیر موضوع هسته‌ای قرار گرفت و همکاری‌ها کاهش یافت، اما به دلیل وجود ظرفیت‌های فراروان میان ٢ کشور چشم‌انداز امید بخشی در روابط ایران و آلمان وجود دارد.

شافعی با بیان این که ایران خواهان گسترش روابط صنعتی با آلمان است، تصریح کرد: ایران به دلیل داشتن منابع غنی نفت و گاز و نیز نیروی کار تحصیل کرده و مولد و همچنین انرژی ارزان قیمت، مزیتی برای فعالان اقتصادی آلمان بشمار می‌رود.

رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به این که هم اکنون تغییرات گسترده‌ای در اقتصاد ایران رخ داده است، عنوان کرد: ایران و آلمان می‌توانند در حوزه هایی همچون صنایع پتروشیمی، حمل و نقل، محیط زیست، خودروسازی، تحقیق و توسعه و غیره با یکدیگر همکاری کنند.

وی با بیان این که ایران در منطقه دارای جایگاه مستحکم و باثباتی است، گفت: ما به آینده ایران خوش‌بین هستیم و شرکت‌های مختلف ایرانی تمایل زیادی دارند تا با شرکت‌های آلمانی همکاری مطلوبی داشته باشند.

شافعی افزود: با تمرکز بر روی آینده می‌توان از فرصت‌های سرمایه گذاری به نحو مطلوب استفاده کرد، امیدواریم با رفع موانع بانکی، شرکت‌های سرمایه گذاری ٢ کشور بتوانند همکاری‌های ثمربخشی داشته باشند.

602/401

کد خبر: 683267

وب گردی

وب گردی