۱۰ سند و تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین ایران و آلمان امضا شد

بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، تعداد ۱۰ سند و تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دو کشور ایران و آلمان به امضا رسید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، ده سند و تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دو کشور ایران و آلمان به امضا رسید. این اسناد همکاری و تفاهم‌نامه‌ها در جریان پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان بین وزیر اقتصاد کشورمان و و معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان در محل این وزارتخانه امضا شد.

تفاهم‌نامه‌های مذکور، حیطه بسیار گسترده‌ای از همکاری‌های مشترک در زمینه تامین مالی پروژه‌ها، سرمایه‌گذاری متقابل، سرمایه‌گذاری مشترک، همکاری‌های بانکی و بیمه‌ای، تامین زیرساخت در زمینه انرژی نفت، گاز و پتروشیمی، انرژی‌های تجدیدپذیر، راه‌آهن، محیط‌زیست، راه و شهرسازی، خودروسازی، هواپیمایی و انتقال فناوری را شامل می شود.

علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد کشورمان طی سخنانی در جریان امضای این اسناد اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی و نیز علاقه‌مندی بخش‌خصوصی ایران، همواره و به روشنی بر تعمیق روابط اقتصادی با کشورهای دیگر و شرکای سنتی ایران به ویژه کشور آلمان استوار بوده است که سطح روابطمان در سال ۲۰۰۸ میلادی تا شش میلیارد دلار نیز رسیده بود و باعث شد، این کشور، تبدیل به شریک اول تجاری ایران در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا شود.

وی افزود: این بیانگر عمق پیوند اقتصادی دو کشور است که حتی در دوره تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران نیز، گرچه کاهش یافت، ولی به خاطر علقه و دوستی ملت و بخش‌خصوصی دو کشور، هرگز قطع نشد.

وزیر اقتصاد کشورمان تصریح کرد: حال که شرایط از سرگیری روابط دو کشور، در پی مذاکرات موفق ایران با کشورهای پنج به علاوه یک فراهم شده است، باید تلاش کنیم در حوزه های مورد تفاهم، چون سرمایه‌گذاری، انتقال فن‌آوری، خودروسازی، نفت، گاز، انرژی‌های نو، هواپیما و بهبود روابط مالی و بانکی دو کشور، گام های عملی برداریم.

602/401

کد خبر: 683281

وب گردی

وب گردی