مبنای موفقیت نشریات دانشجویی تولیدی بودن مطالب و پرهیز از تکرار است

مراسم تقدیر از برگزیدگان نشریه تشکل های دانشجویی (پاد) با حضور حجت الاسلام نمازی مدیرکل اداره تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی و نویسندگان برگزیده این نشریه ظهر امروز در محل دبیرخانه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این مراسم میرزایی نماینده ریاست عالی در هیات نظارت بر تشکل های دانشجویی واحد تهران جنوب در رابطه با کیفیت نشریه پاد گفت: این نشریه ظرفیت خوبی داشته و دبیرخانه تشکل های دانشجویی نیز باعث رشد و ارتقا این ظرفیت گشته تا شاهد انتشار 2 نسخه از این نشریه در هر ماه باشیم.
در ادامه دکتر نمازی با اشاره به اینکه اولویت اداره کل تشکل ها در بحث نشریات دانشجویی کیفیت و ارائه محتوای تولیدی است افزود : وقتی نشریه به طور کامل تولیدی باشد و از کپی برداری و مطالب تکراری در آن پرهیز شود می توان آن را موفق خواند.
وی با بیان آنکه محتوای نشریات باید در دانشجویان انگیزه ایجاد کند یادآور شد: دانشجویان باید در نشریات علاوه بر مسائل کلی سیاسی و اجتماعی، اطلاعات مورد نیاز خود از جمله اخبار واحد و فعالیت های دانشجویی را نیز پیدا کنند.
دکتر نمازی از تشکیل شورای نشریات در دبیرخانه خبر داد و افزود: قصد داریم تا با تشکیل این شورا نشریاتی را که به طور متمرکز زیر نظر ما فعالیت می کنند مورد ارزیابی قرار داده و با توجه به امتیازات در نظر گرفته شده به هریک از آنها یارانه اختصاص دهیم . اداره تشکل ها بنا دارد تا در این شورا از نظرات و افکار دانشجویان و فعالین نشریات برتر بهره مند شود و از آذر ماه به نشریاتی که مطالب تولیدی نداشته باشند طبق قانون یارانه ای تعلق نخواهد گرفت.
وی خطاب به دانشجویان گفت: توصیه من به شما عزیزان این است که در زمینه فعالیت های دانشجویی و تشکلی روند صعودی خود را حفظ کنید و در راستای ارتقا توانمندی خود در این حوزه گام برداشته و همواره ذهن خود را بر مسائل مرتبط با این فعالیت ها متمرکز سازید.
پس از آن دانشجویان حاضر در این جلسه به بیان دغدغه ها، پیشنهادات، انتقادات و مطالبات خود در این حوزه مانند ادامه روند حمایتی دبیرخانه از نشریات تشکلی، حمایت از نشریات الکترونیکی، فراهم آوردن فضا برای بالا بردن بینش سیاسی دانشجویان و کمک به آگاه سازی آنان، برقراری ارتباط دوسویه با دانشجویان ،فعال سازی تشکل ها و ایجاد ظرفیت های بیشتر برای نشریات دانشجویی پرداختند.
گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان نشریه پاد در جشنواره کشوری تبریز تقدیر به عمل آمد.

101

کد خبر: 683311

وب گردی

وب گردی