اعتیاد، زنان را نشانه گرفته است/زنانه شدن اعتیاد یکی از این تغییرات الگویی است

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: الگو های مصرف مواد مخدر تغییر کرده است که زنانه شدن اعتیاد یکی از این تغییرات الگویی است.

به گزارش ایسکانیوز از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مشکل اعتیاد گریبانگیر بیشتر کشورهای دنیاست افزود: 170 کشور مشکل جدی با مواد مخدر دارند و 25 میلیون نفر در دنیا مواد مخدر مصرف می کنند.
وی تغییر الگوی مصرف مواد مخدر را زنگ خطری برای جامعه دانست و گفت: تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از اعتیاد سنتی به مواردی که روند اعتیاد را بسیار سریع تر می کنند، یکی از این مسائل و مسئله دیگر زنانه شدن اعتیاد است.

وی افزود: در گذشته استفاده زنان از مواد مخدر قبح بیشتری داشت ولی در حال حاضر اعتیاد زنان را نشانه گرفته است.
معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطر نشان کرد: در گذشته این تلقی در دنیا وجود داشت که اعتیاد مخصوص بیکاران، افراد مجرد و منزویان اجتماعی است اما این مسائل هم تغییر کرده است و در حال حاضر 50 درصد معتادان متاهل هستند و تعداد قابل توجهی از آنها شغل دارند.
دکتر افشار با بیان اینکه پیشگیری اولویت اول سازمان مبارزه با مواد مخدر است، بر مداخلات پیشگیرانه در محیط های آموزشی تاکید کرد و گفت: باید با جدیت این مداخلات را در جامعه کار و تولید انجام دهیم.

402/602

کد خبر: 683477

وب گردی

وب گردی