تحرکات کشورهای عربی برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای پیرامون شهرک‌سازی‌ها

کمیته چهارجانبه صلح عربی در نشست روز دوشنبه خود در مقر اتحادیه عرب، تلاش‌ها برای توقف شهرک‌سازی‌ها و پایان اشغالگری‌ها را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این نشست به ریاست سامح شکری، وزیر خارجه مصر و با حضور ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین، بشر الخصاونه، وزیر مشاور اردن در امور خارجه، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب و همچنین نماینده مراکش برگزار شد.

جمال الشوبکی، نماینده فلسطین در اتحادیه عرب گفت که این نشست بنا به درخواست فلسطین جهت تلاش برای صدور قطعنامه‌ای درشورای امنیت با هدف توقف شهرک‌سازی‌های اسرائیل و تحرکات برای پایان اشغالگری بر اساس جدول زمانی و بررسی گزینه‌های مختلف جهت رویارویی با تجاوزات اسرائیل برگزار شد.

همزمان، احمد ابو زید، سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت که کمیته وزارتی کوچک در اتحادیه عرب پیشنهادهای مختلف را برای تعامل با اوضاع فلسطین به ویژه در چارچوب سازمان ملل از طریق تحرکات عربی جمعی بررسی کرد.

ابوزید عنوان داشت که این کمیته پس از رایزنی‌های فشرده، توافق کرد که هیات عربی در سازمان ملل را مامور به رایزنی‌های فشرده کند که هدف از آن به جریان انداختن موضع بین المللی برای حمایت از مساله فلسطین و پایان اشغالگری اسرائیل از جمله در چارچوب شورای امنیت و تعیین مواد پیشنویس قطعنامه به شورای امنیت درخصوص شهرک‌سازی‌ها است.

202/201

کد خبر: 683492

وب گردی

وب گردی