رشد شفافیت اطلاعات شرکت ها با رونق معاملات سیمان در بورس کالا

مدیرعامل هلدینگ سیمانی غدیر معتقد است با عرضه مستمر سیمان در تالار صادراتی بورس کالا، شفافیت اطلاعاتی شرکت های سیمانی افزایش می یابد و این اتفاق برای سهامداران، تحلیلگران و ذی النفعان مفید خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران، مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر، عرضه سیمان در تالار صادراتی بورس کالا را اتفاقی مثبت برای این صنعت تلقی کرد و گفت: در صورت آغاز عرضه های صادراتی سیمان در بورس کالا، این محصول با قیمت های مناسب تری به فروش می رسد و با شناسایی خریداران جدید برای سیمان ایران، از ارزان فروشی این محصول جلوگیری شده و شاهد افزایش رقابت در این صنعت خواهیم بود.

علی محمد بد افزود: قطعا عرضه سیمان در بورس کالا مزیت های زیادی دارد و باعث می شود تا شرکت ها و خریداران با اطمینان بیشتر و در قیمت های ثابت تر و مطمئن تری به معامله بپردازند.

مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر اضافه کرد: با رونق معاملات سیمان در بورس کالا، خریداران به دلیل ضوابط بورس کالا از جهت تحویل، مقدار و کیفیت کالا اطمینان خاطر پیدا می کنند و فروش صادراتی نیز نظم بهتری پیدا می کند.

ممنوعیت صادرات به عراق به نفع صنعت سیمان ایران

مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر یادآور شد: ممنوع شدن صادرات سیمان به عراق اتفاق بسیار مثبتی برای صنعت سیمان ایران بود چراکه این موضوع باعث شد تا قیمت سیمان از ۸۵ دلار به ۱۲۰ دلار برسد و عراق با کمبود سیمان مواجه شود.

وی با بیان اینکه قطعا از ماه آینده صادرات به عراق از سر گرفته خواهد شد، ادامه داد: عرضه سیمان در بورس کالا نوید خوبی خواهد بود که بتوانیم این محصول را با قیمت های مناسب تری به عراق و سایر بازارهای صادراتی بفروشیم.

مدیرعامل هلدینگ سیمانی غدیر معتقد است با عرضه مستمر سیمان در تالار صادراتی بورس کالا، شفافیت اطلاعاتی شرکت های سیمانی افزایش می یابد و این اتفاق برای سهامداران، تحلیلگران و ذی النفعان مفید خواهد بود.

بد در پایان گفت: معاملات محصولات مختلف در بورس کالا باعث شفافیت و نظم بازار شده و خریداران و فروشندگان از اطمینان بیشتری برخوردار خواهند شد علاوه بر اینکه فساد و رانت از بین رفته و چون قیمت در بورس کالا مشخص بوده و روند معاملات برای همه قابل رصد است، به این ترتیب شرکت هایی که برای خرید و فروش کالاها به بورس کالا مراجعه می کنند، وضعیت مناسبت تری به نسبت سایر شرکت ها خواهند داشت.

602/401

کد خبر: 683507

وب گردی

وب گردی