دومین نشست هماهنگی وزارت علوم و نفت در خصوص طرح ازدیاد برداشت ازمیادین نفتی

با حضور دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و مهندس علی کاردر معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران،مجریان طرح در دانشگاهها ، پژوهشگاهها و شرکت های  تابعه وزارت نفت مرتبط با قرارداد ازدیاد برداشت ازمیادین نفتی، میزان پیشرفت ها و  مشکلات این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر احمدی در تشریح این نشست گفت: با توجه به اهمیت طرح ازدیاد برداشت از میادین نفتی ، جلسات مستمری بین وزارت علوم،وزارت نفت،و دانشگاهها و مجریان این طرح برگزار شده است تا مشکلات احتمالی برطرف و روند اجرای آن تسهیل شود.

وی محور بحث های مطرح شده در نشست امروز را ، تاکید طرفین بر تسریع در تصویب قراردهای مشترک و تسهیل فرایندهای اجرایی پروژه ها اعلام کرد و گفت: دانشگاههای مجری این طرح گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده را ارائه کردند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: طرح ازدیاد برداشت ازمیادین نفتی در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصاد کشور است و به ماموریت گرا شدن دانشگاههای طرف قرارداد و کاربردی شدن پایان نامه ها در این دانشگاهها کمک زیادی می کند.

وی افزود: از مزایای مهم طرح ازدیاد برداشت ازمیادین نفتی، ایجاد شبکه ای تخصصی در حوزه نفت از فعالان علم و فناوری درداخل و خارج از کشور است زیرا از یک سو شبکه ای از دانشگاههای داخل ایجاد شده است و از سوی دیگر ، با حضور مشاوران معتبر علمی از خارج از کشور در هرکدام از این پروژه ها، شبکه ای بین المللی شکل گرفته است که در مسیر توسعه دیپلماسی علمی و فناوری قرار دارد.

101

کد خبر: 683518

وب گردی

وب گردی