پزشکی قانونی رشته‌ایی معتبر در دوره های تخصصی پزشکی است

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: رشته پزشکی قانونی در دوره تخصص یکی از رشته های دارای اعتبار با سطح بالاست که متأسفانه در سال‌های اخیر جایگاهی آن تاحدی دچار تنزل شده بود.

به گزارش ایسکانیوز دکتر احمد شجاعی در جلسه آغاز سال تحصیلی دستیاران جدیدالورود پزشکی قانونی افزود: پزشک قانونی مانند یک پلیس، قاضی یا کاراگاه خبره حل کننده یک مجهول و نقطه مبهم در پرونده های قضایی و جنایی است و می تواند در بسیاری از پرونده ها حرف آخر را زده و گره‌گشایی کند که همین امر جایگاه بالا و سطح قابل توجه رشته پزشکی قانونی را به خوبی مشخص می کند.

او ادامه داد: هر چند در سال‌های اخیر به دلایل مختلف از جمله کمبود حقوق و مزایا تمایل به تحصیل در رشته پزشکی قانونی کاهش یافت اما خوشبختانه با تلاش و یپیگری های مجدانه توانستیم پرداختی پزشکان را تا حدی اصلاح کنیم ضمن آنکه تلاش ها برای ارتقای بیشتر حقوق‌ پزشکان ادامه دارد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه به بحث استخدام فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی قانونی اشاره کرد و ا گفت: پزشکی قانونی باید بستر کاری برای جذب فارغ‌التحصیلان این رشته باشد و به منظور تحقق این موضوع طی رایزنی با مراجع مربوط موفق شدیم به تعداد دستیاران در هر سال ردیف استخدامی بگیریم.

او در پایان به دستیاران توصیه کرد در طول دوره دستیاری تمام وقت خود را صرف یادگیری و علم اندوزی کنند تا بتوانند در دروه اشتغال از دانش خود بهره مند شوند.

105105

کد خبر: 683560

وب گردی

وب گردی