دستگاهی که از هوا آب آشامیدنی تولید می‌کند

شرکتی به نام «واترجن» (Water-Gen) دستگاهی ساخته که از هوا آب پاک و آشامیدنی تولید می‌کند. این سیستم از مجموعه‌ای از برگ‌های پلاستیکی استفاده می‌کند که هوا را به جهت‌های مختلفی هدایت می‌کنند. این تیم با استفاده از این سیستم ژنراتورهای آب تولید کرده که از هیچ آب آشامیدنی خالص تولید می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، «آریه کوهاوی»، بنیان‌گذار این شرکت می‌گوید: «هدف آنها این است که با حداقل انرژی از هوا آب استخراج کنند. ما فکر می‌کنیم راه حل‌مان می‌تواند مشکل را در سطح کشوری حل کند. این یک راه حل فوری است. هیچ نیازی نیست که دولت‌ها ده‌ها سال را صرف پروژه‌های بزرگ کنند.»

این شرکت در حال حاضر، این دستگاه‌های تولید آب را در سه اندازه تولید می‌سازد، همه این دستگاه‌ها باید به یک منبع برق وصل شوند. بزرگترین دستگاه در دمای ۲۶ درجه و ۶۰ درصد رطوبت می‌تواند در روز ۳۱۲۲ لیتر آب تولید کند. اما کوهاوی می‌گوید مقیاس این تکنولوژی را می‌توان به راحتی بزرگ‌تر کرد.

دستگاه متوسط این شرکت تحت همان شرایط در روز ۴۴۶ لیتر و کوچک‌ترین آن ۱۵ لیتر آب تولید می‌کند. کوچکترین مدل مناسب استفاده در خانه یا اداره است.

واترجن برآورد می‌کند که با قیمت کنونی انرژی، هزینه آب تولید شده به ازای هر گالن (۳٫۷ لیتر) کمتر از ۱۰ سنت خواهد بود.

تیم واترجن می‌خواهند این تکنولوژی را به دو نوع مکان ببرند: مکان‌هایی که آب آشامیدنی ندارند، و مکان‌هایی که گرم و مرطوب هستند.

واترجن در حال حاضر، محصولاتش را در شهرهایی مثل بمبیی، شانگهای و مکزیکو سیتی و همچنین مکان‌های روستایی آزمایش می‌کند. محصولات این کشور تا پایان سال بعد به فروش گذاشته خواهند شد.

108/101

کد خبر: 683584

وب گردی

وب گردی