بایدها و نبایدهای استفاده از ظروف یکبار مصرف در ماه محرم

همزمان با آغاز ماه محرم، برنامه سرزمین ما فردا پنج شنبه 15 مهر با موضوع ورود به ایام عزاداری با نگاه حفظ محیط زیست به روی آنتن می رود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه یک، حسین جعفری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با حضور در این برنامه درخصوص این که چرا نباید از ظروف یکبار مصرف استفاده کرد؟ و بجای ظروف یکبار مصرف چه جایگزینی پیشنهاد می شود؟ گفتگو می کند. در ایام محرم و صفر حجم عظیمی از نذورات در ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف در هیئات و مساجد توزیع می‌شود، همچنین دیرتجزیه پذیر بودن ظروف پلاستیکی و عدم تفکیک مناسب پسماندهای ناشی از استفاده این ظروف، خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست شهری وارد می‌کند.

محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نیز در گفتگوی تلفنی با سرزمین ما، در خصوص خسارات جبران ناپذیری استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف به سلامت و بهداشت عزاداران حسینی سخن می گوید.

در بخش پایانی هم خانم «شاه کرم» زن خانه دار و فعال محیط زیست با حضور در برنامه ضمن معرفی «ظروف گیاهی و قابل خوردن» به بینندگان درباره پیامدهای زیست محیطی استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف صحبت می کند.

وی توصیه هایی خواهد داشت درباره ضرورت استفاده از ظروف برگشت پذیر در این ایام و این که اگر هموطنان از ظروف پلاستیکی استفاده می کنند، بعد از مصرف آن را از طبیعت جمع آوری کنند تا از آسیب رسیدن به محیط زیست طبیعی جلوگیری شود.


برنامه سرزمین ما به تهیه کنندگی الهام پیرهادی و اجرای ایرج میلانی کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک است که پنج شنبه ها ساعت 9:30 صبح از این شبکه پخش می شود.

704

کد خبر: 683714

وب گردی

وب گردی