سوال از وزیر نیرو کلید خورد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، از طرح سوالش از "حمید چیت چیان" وزیر نیرو درباره ابهامات در قرارداد با شرکت یونیت اینترنشنال ترکیه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، بهروز نعمتی در گفت وگو با خانه ملت، از طرح سوالش از "حمید چیت چیان" وزیر نیرو در هفته های آتی در کمیسیون انرژی خبر داد و گفت:قرارداد با شرکت جنرال یونیت اینترنشنال ترکیه در زمینه نیروگاه سازی محور سوال بوده که متن این قرارداد در هاله ای از ابهام است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نحوه انتخاب یونیت اینترنشنال در هاله ای از ابهام است، افزود:باید مشخص شود که واگذاری ساخت نیروگاه با این حجم عظیم به این شرکت در مناقصه صورت گرفته یا دولت برای شرکت مذکور ترک تشریفات در نظر گرفته است.

میزان سرمایه گذاری یونیت اینترنشنال شفاف نیست

نعمتی با اشاره به اینکه در مناقصه با ایجاد فضای رقابتی کف قیمتی مشخص می شود، ادامه داد: ما در شرایط پسابرجام قرار داریم و شرکت های مختلف برای سرمایه گذاری در ایران با قیمت های مناسب علاقه نشان داده اند، بنابراین باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد.

نعمتی با بیان اینکه باید میزان سرمایه گذاری یونیت اینترنشنال شفاف نیست، یادآور شد:باید شفاف سازی شود که مقرر شده چه کسانی سرمایه گذارانی کنند و سهامداران این شرکت چه کسانی هستند.

نرخ خوراک ارائه شده به یونیت اینترنت نشنال باید مشخص شود

وی با اشاره به اینکه نرخ خوراک ارائه شده به یونیت اینترنت نشنال باید مشخص شود، افزود: آیا نرخ خوراک زیر قیمت به این شرکت تحویل داده می شود و نرخ گازی که به این شرکت تحویل داده می شود، قیمت همان گازی است که به صورت خام به ترکیه صادر و فروخته می شود؟

نعمتی با بیان اینکه ابهامات در 5 سوال از وزیر مطرح می شود، تصریح کرد: باید به انتقال دانش فنی و تکنولوژی در قراردادهای جدید توجه شود که این مهم زمانی میسر می شود، که در کنار شرکت های خارجی، شرکت های داخلی را قرار دهیم تا به صورت مشترک فعالیت کنند و در خلال فعالیت آموزش نیروی انسانی و انتقال تکنولوژی با هم اتفاق بیفتد.

208/201

کد خبر: 683717

وب گردی

وب گردی