برگزاری پنجمین دوره مسابقات دوچرخه سواری راهور ناجا

پنجمین دوره مسابقات دوچرخه سواری پلیس راهنمایی و رانندگی با حضور 400 نفر از دانش آموزان و دانشجویان در کنار دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، مسابقات دوچرخه سواری پلیس راهور ناجا با هدف اشاعه دوچرخه سواری جهت جلوگیری از آلودگی هوا و هدر رفت انرژی هر ساله در برنامه‌های گرامیداشت هفته نیروی انتظامی برگزار می‌شود.

در اختتامیه این مراسم سردار مهری رئیس پلیس راهور ناجا ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین گفت: امسال هفته نیروی انتظامی با شعار همه با هم برای امنیت و آرامش انجام می‌شود.

او افزود: امنیت مهمترین موضوعی است که همه به آن نیاز داریم. بی تردید امنیت به منزله ظرفی است که تمام پروژه‌ها در آن شکل می‌گیرد و بر همین اساس پیامبر گرامی اسلام نیز بر امنیت و سلامت به عنوان دو رکن مهم و پوشیده بر انسان‌ها تاکید کرده است.

او ادامه داد: لازم است امروز به موضوع امنیت بیشتر فکر کنیم و قدر امنیت موجود در کشور را بدانیم. قطعا این امنیت را مدیون خون شهدا به ویژه شهدای عرصه نظم و امنیت هستیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به برگزاری پنجمین دوره مسابقات دوچرخه سواری گفت: یکی از برنامه‌های هفته نیروی انتظامی برگزاری مسابقات دوچرخه سواری است که هر ساله با همکاری همه دستگاه‌ها از جمله شهرداری، آموزش و پرورش، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و با محوریت پلیس راهور ناجا برگزار می‌شود. لذا لازم است از همه این دستگاه‌ها برای فراهم کردن زمینه برگزاری این مسابقات قدردانی کنیم.

سردار مهری تاکید کرد: موضوع ترافیک در همه کلانشهرهای دنیا از معضلات و چالش‌های اساسی به شمار می‌آید و تنها مختص کشور ایران و شهر تهران نیست. لذا یکی از راه حل‌هایی که بر اساس تجربه دنیا مورد استفاده قرار گرفته است تردد شهروندان توسط دوچرخه است.

او ادامه داد: این وسیله نقلیه با توجه به حجم کمی که دارد و معبر کمتری برای عبور و مرور تلقی می‌کند خود یک ورزش نیز محسوب می‌شود؛ لذا نیروی انتظامی تلاش می‌کند با برگزاری چنین مسابقاتی موجب گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه شود.

او به تشکیل کمپین استفاده از دوچرخه در روزهای سه شنبه توسط مردم اشاره کرد و افزود: روز سه شنبه که توسط یک پویش مردمی استفاده از دوچرخه در حال انجام است یک درخواست و مطالبه مردمی است. بر همین اساس پلیس نیز از این پویش مردمی استقبال می کند. در حال حاضر در برخی کشورها مانند چین و ژاپن تا 50 درصد موضوع ترافیک از طریق استفاده از وسیله نقلیه دوچرخه مرتفع شده است. اگر می‌خواهیم هوایی سالم و پاک داشته باشیم باید از این وسیله نقلیه بیشتر استفاده کنیم.

درخواست رئیس پلیس راهور ناجا از شهرداران سراسر کشور

رئیس پلیس راهور ناجا خطاب به شهرداران سراسر کشور به ویژه کلانشهرها درخواست کرد معابر لازم و متناسب برای تردد دوچرخه را در شهرها فراهم کنند.

او تاکید کرد: معابر موجود در شهرها می‌توانند با اصلاحات کوچک هندسی به تدریج به فضای حضور دوچرخه تبدیل شوند. البته در این راستا باید برنامه ریزی‌های گسترده‌ای نیز انجام شود تا زیرساخت‌های لازم از جمله پارکینگ‌های مشخص برای دوچرخه‌ها به ویژه در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس پیش بینی شود.

703

کد خبر: 683798

وب گردی

وب گردی